TMG maakte zojuist bekend dat Niek den Tex (46) per 1 februari 2016 in de nieuwe functie van uitgever DFT begint. Hij is nu nog uitgever bij IEX Media.
Telegraaf Landelijke Media geeft hiermee invulling aan haar strategie om de hoofdmerken te versterken en meer ruimte te bieden om zich te ontwikkelen. Directeur-uitgever Harry de Wit zei onlangs in een interview met Adformatie dat de hoofdmerken binnen TMG zowel merkhoofdredacteuren als merkuitgevers krijgen. Volgens De Wit is de benoeming van de merkhoofdredacteuren 'eenvoudiger dan die van de merkuitgevers‘.
Met Den Tex is de derde uitgever benoemd. Klaar Bavinck leidt als uitgever het cluster VROUW en De Wit zelf is verantwoordelijk vor De Telegraaf. Het betekent dat er nog vier uitgevers benoemd moeten gaan worden.
Den Tex
Den Tex heeft ruim 20 jaar journalistieke en commerciële en uitgeefervaring in de mediasector. Als uitgever bij IEX Media was hij onder meer verantwoordelijk voor de marketing- en sponsorplannen van belangrijkste klanten en hield hij zich bezig met de lancering en uitvoering van (nieuwe) concepten zoals seminars, de Lipper Fund Awards, de Gouden Stier en virtuele beleggingsspelen als de Slimste Belegger.
In zijn nieuwe rol binnen TMG wordt Den Tex als uitgever verantwoordelijk voor de strategische merkplannen voor hoofdmerk DFT en gaat hij zich richten op het ontwikkelen van nieuwe proposities en activiteiten om een groter en/of nieuw publiek te bereiken. Beurs- en ondernemersnieuws plus personal finance blijven daarbij centrale thema’s.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!