De prestigieuze prijzen werden tijdens een tweedaags festival uitgereikt in Sevilla in Spanje. De cases werden beoordeeld door een jury van senior managers van verschillende internationale organisaties.
Het Haarlemse bureau Move won awards in de categorieën Business-to-Interal events en Overall Award for Best Value for Money. In beide categorieën werd de award gewonnen met een intern transformational event voor Sol; onderdeel van Heineken International.
Het concept voor Sol's Independence Day baseerde het bureau op een quote van Steve Jobs: “it’s more fun to be a pirate than to join the navy”. Forteiland IJmuiden werd voor deze gelegenheid omgetoverd tot de wereld van Sol. 'Elk touchpoint hebben we omgezet tot een emotionele brand experience trigger. We hebben gebruik gemaakt van verschillende innovatieve methoden om de merkidentiteit te voelen. Alle presentaties waren zonder PowerPoint. In plaats daarvan gebruikten we method-acting technieken en experience rooms om mensen de verandering te laten voelen,' aldus Victor Neyndorff, creative director bij Move.
Xsaga viel in de prijzen met het openingsevent van het Maurtishuis, op vrijdag 27 juni (zie video). Centraal stond het schilderij 'Meisje met de parel' dat, na twee jaar op reis te zijn geweest vanwege de verbouwing van het Mauritshuis, symbolisch thuiskwam. Begeleid door zes ruiters van de Cavalerie Ere-Escorte, het Residentie Orkest en een fanfare werd het schilderij - verbeeld door het meisje in levende lijve - in een transportkist ‘afgeleverd’ op het dak van het museum. Na een ontdekkingstocht door het museum kwam het Meisje via de oude voordeur naar buiten en verrichtte zij samen met Koning Willem-Alexander de officiële openingshandeling.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!