KFC Nederland en Ogilvy & Mather Amsterdam komen met een korte documentaire en commercial waarin Fab Morvan -ooit onderdeel van het succesvolle popduo Milli Vanilli- vertelt hoe belangrijk het is om ‘real’ te zijn.
Fab was in de jaren ’80 wereldberoemd: samen met Rob Pilatus scoorde hij als Milli Vanilli wereldwijde nummer 1-hits, verkocht tientallen miljoenen platen en won zelfs een Grammy Award. Totdat bleek dat het popduo niet echt zong. Ze werden gezien als de grootste oplichters in de muziekgeschiedenis. De Grammy Award leverden zij vrijwillig in. Dit alles betekende het einde van hun glansrijke carrière.
Eigen stem
Nu, 25 jaar later woont Fab in Amsterdam en voelt zich, als zichzelf, beter dan ooit: 'It is a creative city with an international character. Here I'm really happy. A quarter century ago, the bomb burst. Now I have a normal, real life. And it feels great. Being your true self is the essence of existence. I can tell.'
In de korte documentaire en commercial zien we Fab in zijn vertrouwde omgeving in Amsterdam, waar hij werkt aan een single: opgenomen met zijn eigen stem.
Alexandra Huizer, senior brandmanager KFC Nederland over de campagne: 'De samenwerking met Fab is helemaal in lijn met KFC’s campagne “What’s real and what isn’t”. Fab belichaamt hoe belangrijk het echt is om jezelf te zijn. Dat is juist relevant in een tijd waarin mensen onder andere door social media in een keurslijf worden gedrukt. Het domein "real" wordt in de campagne emotioneel geladen en tegelijkertijd gekoppeld aan onze producten. Op deze manier willen we mensen triggeren om te kiezen voor authenticiteit.'
Het verhaal van Fab sluit goed aan bij de huidige tijdsgeest waarin het vooral voor jongeren onder druk van (social) media niet altijd even makkelijk is om zichzelf te blijven, zegt Darre van Dijk, CCO Ogilvy & Mather Amsterdam. 'Vandaag de dag lijkt het soms alsof niets meer echt is. Daarom is het zo mooi om een verhaal te kunnen vertellen over iemand die een pionier was als het komt op echt en niet echt.'
Naast de korte documentaire creëerde Ogilvy & Mather Amsterdam een 35 en 60 seconden tv-commercial en drie verschillende tag-ons waarin de thematiek gekoppeld wordt aan de “Real Deals”, KFC’s value product range.
KFC Being Real mini-documentaireBekijk hier de hele mini-documentaire met Fab Morvan!
Geplaatst door KFC op donderdag 7 januari 2016
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!