Door: Ton Rozestraten
Vorige week hebben we het trieste nieuws vernomen van het overlijden van Hans Duiverman, onze voormalige directeur Verkoop Spot van RTL Nederland op de leeftijd van 70 jaar. Hans is in zijn slaap overleden na een langdurig ziekbed.
Hans zal herinnerd worden als één van de meest gepassioneerde sales personen in de mediabranche. Hans is in 1991 bij IP, de toenmalige verkooporganisatie van RTL, begonnen als Sales Director en al die jaren met zijn klanten bezig geweest om het maximale eruit te halen. Zijn gevleugelde uitspraak was altijd 'als je aan IP komt, kom je aan mij', wat een aantal jaar later werd veranderd in 'als je aan RTL komt, kom je aan mij.' Begin jaren 2000 werd hij in de directie van IP, later RTL Sales, opgenomen en die functie heeft hij altijd met hart en ziel ingevuld.
Hans was in alle opzichten een voorbeeld voor alle salesmedewerkers. Qua kennis, voorbereiding, kleding en normen en waarden. Als hij je mocht kon je niet stuk, als de eerste kennismaking wat minder succesvol was, moest je aardig je best doen om bij hem weer in het reine te komen. Al zijn relaties liepen met hem weg, want ze konden hem dag en nacht bellen. Hans heeft uiteindelijk 25 jaar zijn passie uitgeoefend en heeft in vele gevallen het verschil weten te maken in de contractonderhandelingen met zijn klanten.
Hij omschreef zichzelf altijd als een open boek, what you see is what you get!
Daarnaast stond Hans bekend om zijn nette kleding. Jasje en dasje waren in de jaren 90 nog gemeengoed. Wanneer je als accountmanager dacht om een keer een casual Friday zonder stropdas naar je werk te komen werd je door Hans linea recta weer naar huis gestuurd met het verzoek om je om te kleden.
Zonder stropdas ging je niet naar een klant!
Zijn vrouw Yvonne is altijd zijn baken geweest, zeker na het overlijden van hun enig kind op 14-jarige leeftijd. Hij droeg haar op handen en zij hadden grote plannen om na zijn pensioen een aantal grote cruises te maken wat hun gezamenlijke grote passie was. Helaas is Hans kort na het bereiken van zijn pensioengerechtigde leeftijd ziek geworden waardoor het grote genieten nauwelijks heeft kunnen plaatsvinden.
Hans is afgelopen zaterdag in besloten kring gecremeerd. Hij zal gemist worden!
Ton Rozestraten is chief commercial officer RTL Nederland
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!