Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediahuis nu volledig eigenaar Medienhaus Aachen

Na verwerving van de resterende 30 procent van de aandelen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mediahuis heeft de resterende 30 procent van de aandelen in de Duitse uitgever Medienhaus Aachen verworven en wordt daarmee volledig eigenaar. De Belgische uitgever van De Telegraaf en NRC kreeg begin 2022 al 70 procent van de aandelen in handen. De overige 30 procent bleven toen in handen van Rheinische Post Mediengruppe, dat nu zijn belang aan Mediahuis heeft overgedaan.

Medienhaus Aachen geeft onder meer de Aachener Zeitung uit.

related partner content for mobile comes here

Mediahuis trad met deze uitbreiding van de activiteiten naar de Duitse regio Noordrijn-Westfalen voor het eerst toe tot de Duitse krantenmarkt. Als meerderheidsaandeelhouder begeleidde Mediahuis de Duitse uitgever de voorbije twee jaar in digitale transformatie.

'Na twee jaar constructief samenwerken met Rheinische Post Mediengruppe zijn we gezamenlijk overeengekomen dat een structuur met een aandeelhouder in plaats van twee mediagroepen, de verdere ontwikkeling van Medienhaus Aachen ten goede komt', zegt Paul Verwilt, coo Mediahuis groep en voorzitter van Medienhaus Aachen. 'Deze stap versterkt tegelijkertijd onze groeiambities in de Duitse markt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Michael Bartelet

Wat zit er in de groep? Print/titels?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in