Mediahuis heeft een sterk jaar achter de rug. De Belgisch-Nederlandse uitgever zag de omzet met 27 procent stijgen naar bijna 820 miljoen. Het nettoresultaat steeg zelfs met 90 procent naar 28,3 miljoen euro.
Het was het eerste jaar dat Telegraaf Media Groep (TMG) volledig kon worden meegeteld in de resultaten na de overname in 2017. Dankzij deze Nederlandse activiteiten (samen met NRC en Mediahuis Limburg) kwamen de goede jaarcijfers tot stand. Mediahuis spreekt van 'een significante groei'.
Herstelplan TMG
Na de overname van TMG keken de Belgen naar een herstelplan gericht op kostenreductie en online groei. Mediahuis meldt dat het plan voor ligt op schema.
Druk op advertentiemarkt
De Belgische nieuwsactiviteiten doen het minder. Mediahuis meldt een achterblijvende advertentieomzet, in combinatie met een aanzienlijke structurele stijging van de papier- en personeelskosten. De uitgever ziet veel online advertentiebudgetten verdwijnen naar Google en Facebook en spreekt zijn zorg daarover uit.
Anderzijds zijn wel steeds meer consumenten bereid te betalen voor nieuws.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!