Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom de Sarista van Philips is (en niet van DE)

Het draait om waardeperceptie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om het preciezer uit te drukken: De betalingsbereidheid van Sarista bleek 15% te stijgen als er Philips op staat en 19% te dalen als er alleen Douwe Egberts op geprint wordt. Vandaar Philips.

Simuleren
Auction based simuleert een online veiling om inzicht te krijgen in werkelijk koopgedrag (en daarmee productwaarde). Onderzoeksbureau Blauw werkt hiertoe samen met de Amsterdamse start-up Veylinx.

Een van de eerste klanten waarvoor de onderzoekers aan de slag mochten was Philips/DE. Eind 2012 kwam de Senseo Sarista op de markt met als belangrijkste kenmerk koffie die gezet wordt van koffiebonen die door het apparaat zelf worden gemalen.

Vele malen beter

De bonen bevinden zich in een verwisselbare houder. Bij het bepalen of het apparaat double branded of met logo van één van de twee ‘aandeelhouders’ in de markt moest worden gezet ontdekten de onderzoekers dat een Philips-apparaat het vele malen beter deed dan een DE-machine, zo stelden Christian de Jong van Blauw en Anouar El Haji van Veylinx tijdens hun presentatie op het Marketing Information Event (waar door hen overigens een Heineken/Brand-case werd gepresenteerd).

De dagen van de liggen kennelijk achter ons. Hippe instantkoffie is Philips.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in