Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorpublicatie 'Guerrilla marketing'

Buzzmarketing. Guerillamarketing. Ambushmarketing. Mond-op-mond-reclame. Viral marketing. Etc. Etc. 'Nieuwe' vormen van communicatie winnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar uiteindelijk is het toch makkelijk voor marketeers om te weten wat al deze nieuwe vormen van marketing nu precies zijn. Het boek 'Guerrilla markerting, nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant' van helpt marketeers alvast bij een van deze oprukkende vormen van marketing. Op Molblog een voorpublicatie.

related partner content for mobile comes here

Omdat wij hebben meegewerkt aan het boek (interview ondergaan/input geleverd), hebben we het hoofdstuk over guerrilla-pr gekregen als voorpublicatie. (Pdf-download, 1,3MB), inclusief cover en achterkant, het voorwoord en de inhoudsopgave zodat je een idee krijgt van het hele boek. Voor de moderne pr-specialist en marketeer of guerrilla-kenner geen hogere wiskunde maar voor marketeers die nog steeds denken dat PR hetzelfde is als 'persberichten versturen' en 'journalisten bellen' misschien een eye-opener. Net zoals de rest van het boek.

Het boek is de moeite waard geworden, ik bewonder de poging van Hospes om een dergelijk breed onderwerp proberen te vangen in een boek uit een praktische marketingreeks. Guerrillamarketing en andere buzzwoorden laten zich namelijk niet zomaar in een hokje of boekje duwen.

Waar de grens ligt tussen guerrillamarketing, guerrilla-pr, marketing-pr, viral marketing, etc etc; eigenlijk doet het er ook niet toe. Het gaat om een goede strategie, een creatief concept en een multidisciplinaire en multimediale invulling daarvan. En of nu het reclamebureau, het PR-bureau, het designbureau of het internetbureau met 'the big idea' komt; het zou niets uit mogen maken. Wat is het dan toch jammer dat er bij nog steeds te weinig bureaunetwerken ook echt wordt samengewerkt en nog steeds te weinig klanten kiezen voor multidisciplinaire projectteams. Of kennen jullie daar wel goede voorbeelden van?

Enfin, terug naar het boek; wie wil het nieuwe boek lezen en een recensie schrijven voor Molblog? Ik kan vast wel een recensie-exemplaar of de volledige pdf op de kop tikken. Het is vanaf 17 mei te koop in de boekhandel en online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in