Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Things to do your thing’

Elektronicaconcern Philips wil zijn grip op de jonge consument verstevigen. ‘Jonge consumenten fungeren als wegwijzer in deze spannende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder het credo 'Things to do your thing' presenteerde Philips een reeks nieuwe apparaten voor met name jongeren. Zo zijn in Nederland vanaf juli twee soorten 'sleutelhangers' te koop. De een is een digitaal cameraatje, op de ander kan de gebruiker muziek- en tekstbestanden opslaan.Volgens Philips-marketingmanager Arthur van Rest draait het bij jongeren om delen. ‘Zoals het delen van ervaringen en elkaars muziek. Deze apparaatjes hang je om je hals en je kunt ze bij elkaar in de computer stoppen.’

related partner content for mobile comes here

Provoost stelde dat de markt voor persoonlijk vermaak ‘heel groot’ is. De bijdrage van de jonge kopers aan het financiële resultaat van Philips zou ‘relatief beperkt’ zijn. ‘Waar het ons om gaat is dat we een nieuwe generatie consumenten willen aanboren.’
Volgens de Belg blijkt uit onderzoek dat jongeren Philips beschouwen als ‘een hip en progressief merk’. Twee jaar geleden stond Philips' aandacht voor jonge consumenten ‘nog in de kinderschoenen, maar in onze samenwerking met MTV en Nike zijn we goed bezig,’ meende Provoost. ‘Met MTV kunnen we in Eu-ropa ongeveer 130 miljoen jongeren bereiken.’
Met Nike ontwikkelt Philips producten die geschikt zijn voor atleten, zoals een MP3-speler die om de arm of het middel kan worden gedragen. Philips praat momenteel met Nike over uitbreiding van de samenwerking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in