‘Things to do your thing’
Onder het credo 'Things to do your thing' presenteerde Philips een reeks nieuwe apparaten voor met name jongeren. Zo zijn in Nederland vanaf juli twee soorten 'sleutelhangers' te koop. De een is een digitaal cameraatje, op de ander kan de gebruiker muziek- en tekstbestanden opslaan.Volgens Philips-marketingmanager Arthur van Rest draait het bij jongeren om delen. ‘Zoals het delen van ervaringen en elkaars muziek. Deze apparaatjes hang je om je hals en je kunt ze bij elkaar in de computer stoppen.’
Provoost stelde dat de markt voor persoonlijk vermaak ‘heel groot’ is. De bijdrage van de jonge kopers aan het financiële resultaat van Philips zou ‘relatief beperkt’ zijn. ‘Waar het ons om gaat is dat we een nieuwe generatie consumenten willen aanboren.’
Volgens de Belg blijkt uit onderzoek dat jongeren Philips beschouwen als ‘een hip en progressief merk’. Twee jaar geleden stond Philips' aandacht voor jonge consumenten ‘nog in de kinderschoenen, maar in onze samenwerking met MTV en Nike zijn we goed bezig,’ meende Provoost. ‘Met MTV kunnen we in Eu-ropa ongeveer 130 miljoen jongeren bereiken.’
Met Nike ontwikkelt Philips producten die geschikt zijn voor atleten, zoals een MP3-speler die om de arm of het middel kan worden gedragen. Philips praat momenteel met Nike over uitbreiding van de samenwerking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid