Overslaan en naar de inhoud gaan

Talloze bedrijven beëindigen samenwerking met de familie Meiland en dat zorgt voor wisselende reacties

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Emma bedden
Emma bedden

Kort geleden stond Erica Meiland in de spotlights na haar anti-islam uitspraken. Hierdoor hebben meerdere bedrijven inmiddels besloten om verschillende samenwerkingen met de familie Meiland te beëindigen. Ook dochter Maxime moest eraan geloven.

Het matrassenbedrijf Emma, deelde hun boodschap over het beëindigen van de samenwerking op Instagram. Al snel stroomden de reacties binnen. En die waren niet allemaal even positief. 

Dit is het bericht dat Emma deelde op Instagram.

Al eerder besloot Hallmark om de samenwerking stop te zetten. Na Emma volgden ook HelloFresh en Nivea.

Toch wordt er getwijfeld aan de cancel-actie en vindt niet iedereen het een doordacht plan.

Mensen besluiten zelfs om Emma vanaf nu te boycotten.

En ook de andere bedrijven krijgen kritiek via social media.

Maar toch zijn er ook een hoop Nederlanders die de keuzes wél begrijpen.

Stella vindt dat ook hier in iedereen zijn eigen beslissingen mag maken.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Jacqueline Vizee

Gister al heel goed uitgelegd door Nadine Ridder bij Op1 volgens mij. Ben zelf ook erg blij met de stap vanuit de merken. De naar wat lijkt enige entiteiten in onze samenleving die geschikte consequenties lijkt te kunnen plaatsen bij ieder die vvmu gebruikt om anderen te beledigen. Dus dank Emma, Hellofresh, Hallmark en Nivea. Had even echt het gevoel dat we samen aan het leven waren in dit land.
Alhoewel ik het spijtig vind wanneer iemand door gebrek aan kennis van zaken plots inkomsten moet missen. Staat het ons en de merken vrij om repliek te bieden wanneer uitspraken over een onnodige grens gaan.
Interessantste aan alles vind ik wel de framing dat dit puur en alleen om de moslim uitspraken zou gaan. Terwijl ze over meerdere minderheden vrij plat sprak volgens mij (correct me if im wrong). Dus waarom wordt het in de opiniehoek zo hard tegenover elkaar gezet. De moslim vs het Nederlandse gedachtengoed.
Volgens mij draait het veel meer om vvmu in het algemeen. Wat willen we wel doen ermee en wat niet. Maar ook…wat zijn gepaste consequenties hierbij?
Cheers
Omar

Dave Winters

Het is net zo dom als het proberen te boycotten van Johan Derksen. Get woke, Go broke! Maar hiervoor had ik nog nooit van Emma matrassen gehoord dus qua naamsbekendheid wel een goede stap. Qua imago natuurlijk het domste wat je kan doen. Ook wel schandalig van de schrijver van dit artikel om islamkritiek op te schrijven als beledigende anti-islam uitspraken. Want vanuit Nederlandse waarden en normen gezien is er niets verkeerds aan kritiek op de islam. Het dragen van een burka is in Nederlasnd gewoon verboden. En kritiek op een hoofddoek is meer dan terecht want en die mensen die denken dat het een vrije keuze is hebben blijkbaar nog nooit gehoord van het stockholm syndroom. Je moet er toch niet aan denken dat we meer hoofddoeken gaan zien in het straatbeeld en dat die hoofddoeken dan ook nog eens tegen je gaan zeggen dat je een hoer bent omdat je geen hoofddoek draagt? Als oorspronkelijke bewoner van Nederland vind ik dat ze de hoofddoek ook mogen verbieden zoals de burka. Er is niemand die zich uit vrije wil lelijk en onaantrekkelijk wil maken. Dat wordt ze opgedragen en ingegeven vanuit angst. Al van jongs af aan worden deze meisjes en vrouwen geïndoctrineerd dat je een hoer bent als je je haar laat zien en er zelf om vraagt als je verkracht wordt wanneer je er goed uit ziet.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in