Strenge selectie nominaties Buzz Awards
De meest genoemde publieksnominaties zijn de gadgets iPod, Playstation Portable (PSP) en TomTom. ‘Het is echt geen uitgemaakte zaak dat die drie producten gaan winnen’, zegt Sodderland. Uit de shortlist van de vakjury kiezen de vierduizend bij Buzzer aangesloten ‘kritische consumenten’ uiteindelijk de winnaar.
Het word-of-mouth marketingbureau van Sodderland test onder deze ‘Buzzers’ nieuwe producten van zijn klanten voorlegt, maar schakelt ze nu dus ook in voor de verkiezing van de Buzz Awards.
Sodderland: ‘Dit idee ontstond spontaan en is ook nog niet helemaal uitontwikkeld. Zo weten we nog niet hoe we de uitreiking in januari gaan aanpakken en overwegen we om de volgende keer het publiek te laten kiezen.’
De vakjury zal streng moeten gaan selecteren, want er staan ‘veel brochureteksten van desperate marketeers’ tussen, aldus Sodderland. Behalve deze ‘omstreden’ nominaties lijkt het er ook op dat vooral mannen nomineren. Sodderland hoopt dus nog wat meer vrouwen te activeren. ‘Mannen nomineren graag gadgets, maar er ontbreken nog events, reizen, restaurant en typisch vrouwelijke kletsproducten zoals tijdschriften en cosmetica.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid