Overslaan en naar de inhoud gaan

Stacey Rookhuizen maakt datingshow met ANWB: ‘Samen kamperen is de ultieme relatietest’

‘Ja, het ANWB-stelletje is een beetje tuttig, maar je moet de knipoog wel begrijpen natuurlijk.'
Is dit een toekomstig ANWB-stelletje?
Is dit een toekomstig ANWB-stelletje?
Is dit een toekomstig ANWB-stelletje?
Is dit een toekomstig ANWB-stelletje?

Bombilate is de producent van Wildkampeerders en heeft de zesdelige tv-serie in opdracht van ANWB gemaakt. ANWB en Talpa Network investeren flink in de vorm van mediawaarde, denk aan activatiepromo's op SBS6, wekelijkse items in Shownieuws, spots op Radio538 en branded content op onder meer Weer.nl en Linda.nl. Ook zijn er advertorials in het Linda vakantieboek, advertenties in de ANWB-gids Kampioen en wordt zijdelings product placement ingezet, met het ANWB-kledingmerk Human nature.

Geen pech maar liefde

De 36-jarige Rookhuizen, die we nog kennen als tv-persoonlijkheid en jurylid van onder meer The X-Factor, bestiert sinds 2016 haar eigen bureau Bombilate Media, waarmee ze tv-producties bedenkt en ontwikkelt. Meest recent pitchte ze 'Wildkampeerders - van single naar ANWB-stelletje' bij de afdeling Reizen van ANWB – en met succes. Rookhuizen: 'ANWB staat natuurlijk voor pech, maar het leek mij leuk als ANWB nu eens voor 'geluk' zou staan. Voor geluk in de liefde!'

Stacey Rookhuizen
Stacey Rookhuizen

Kamperen is hót, stelt Rookhuizen. De populariteit van kamperen is volgens haar sterk aan het toenemen. 'En... wat is de ultieme relatietest? Juist, samen -op je eerste date- een tent opzetten. Vervolgens, als het tentje eenmaal staat is er niets romantischer dan een ondergaand zonnetje, een wild hert spotten en 's ochtend gewekt worden door vrolijk zingende vogeltjes.'

Tegelijkertijd is 'het ANWB-stelletje' -matchende koppels die in exact dezelfde outfit al fietsend en wandelend door het leven gaan- niet een term waarmee men graag geassocieerd wordt. Het staat toch vooral bekend als burgerlijk? Rookhuizen: 'Het is juist de ultieme vorm van liefde. Dat is toch hoe we allemaal oud willen worden? Ja, het is misschien een beetje tuttig, maar je moet de knipoog wel begrijpen natuurlijk.'

Andere vorm van merkinteractie

Het is duidelijk dat ANWB zijn naam koppelt aan de branded tv-show, maar wat moet Wildkampeerders het merk precies opleveren? Joost Poolman Simons, head of brand ANWB: 'We willen 'kamperen' herintroduceren en een brede, vooral jongere doelgroep laten zien hoe leuk dit is. We zien bovendien dat content -of dat nu een podcast, YouTube-serie of een tv-serie via Talpa Network is- hiervoor goed werkt en een andere vorm van merkinteractie als resultaat heeft. Geen push marketing, maar verhalen vertellen, ervaringen delen en ook entertainment bieden.'

Rookhuizen: 'Mijn doel met de oprichting van Bombilate in 2016 was simpel: een brug slaan tussen de reclame- en televisiewereld. 'Wildkampeerders' is daar een goed voorbeeld van: een mediaproductie waar zowel ANWB als Talpa baat bij hebben.'

Tot slot, heeft het format een beetje gewerkt? Zijn de stelletjes verliefd geworden? 'Ja, vijf van de twaalf koppels zijn in de ochtend als vers ANWB-stelletje uit de tent gekropen. In exact dezelfde kleding, haha!'

Bekijk de trailer hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in