Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL-journalist laat Twitter meegenieten van zijn scoop over Tikkie

Techjournalist Daniël Verlaan stuit op een privacylek bij Tikkie van ABN Amro. Zijn scoop in wording wordt een social evenementje.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Downplayen, tevergeefs

Verlaan licht ABN Amro via Twitter in over zijn privacytwijfels bij de nieuwe toepassing. De webcaremedewerker probeert het te downplayen, tevergeefs.

Verkeerde vak

Verlaan besluit de bank van advies te voorzien: laat mensen de betaling handmatig goedkeuren als ze een Tikkie krijgen van 06-nummers die niet in de contactenlijst staan. Hij heeft het verkeerde beroep gekozen. 

Euro voor de woordvoerder

Verlaan komt steeds verder met zijn Tikkie-test. Het blijkt dat je zelfs IBAN-nummers kunt opvragen zonder een Tikkie over te boeken - dus zonder dat de ontvanger het weet.

De RTL-journalist bedenkt zich dat het 06-nummer van de woordvoerder van ABN Amro ook in zijn contactenlijst staat.

Bedankje voor oplettendheid

De tweet aan de woordvoerder doet zijn werk. De bank grijpt in en haalt de nieuwe functionaliteit weer uit de app. Ook doet het melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Het is een 'serieuze bezorgdheid'.

Verlaan publiceert zijn nieuws voor RTL en daarin komt een dankbare ABN Amro-woordvoerder aan het woord: ‘Bedankt voor de oplettendheid’.

Dank Temptation Island-kijkers!

Verlaan toon zich eveens tevreden met zijn scoop en de betrokkenheid van zijn Twitter-achterban, RTL Nieuws-volgers, Temptation Island-kijkers en Videoland-abonnees.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Casper

ANB Amro?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in