Overslaan en naar de inhoud gaan

Prinsesje: veel kijkers, inhakers, extra edities

De geboorte van de dochter van Máxima en Willem-Alexander heeft gisteren veel tv-kijkers opgeleverd, zorgt vandaag voor dikkere kranten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel mensen hebben zondag via de televisie het nieuws rond de geboorte van het prinsesje (nog zonder naam) gevolgd. Volgens de Stichting KijkOnderzoek keken naar het achtuurjournaal (Ned. 1 en 2) bij elkaar opgeteld 4.427.000 belangstellenden. De toespraak van premier Balkenende (Ned. 2, 18.16 uur) was goed voor 2.144.000 kijkers.

related partner content for mobile comes here

Roddel- en royaltybladen hebben gisteravond alles uit de kast om snel met speciale edities te komen na de geboorte van het dochtertje van prinses Máxima en kroonprins Willem-Alexander. Zo willen Story en Weekend vandaag al babynummers in de winkelschappen hebben.

De kranten zijn vandaag dikker zijn dan normaal. De geboorte van de koninklijke prinses zorgt voor extra advertentiepagina's en in sommige gevallen ook voor meer redactionele tekst. De Telegraaf telt zeven extra advertentiepagina's, die zijn gekocht door bedrijven die op de geboorte willen inhaken. Onder meer de keten van babywinkels Prénatal en Zwitsal, Seats and Sofas, KPN en Albert Heijn spelen in op de geboorte van het prinsesje.

Ook de producenten van beschuiten doen het goed. Bij Bolletje draaien ze een topomzet en Albert Heijn deelt vandaag een miljoen beschuiten van het eigen merk uit (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in