Prinsesje: veel kijkers, inhakers, extra edities


Veel mensen hebben zondag via de televisie het nieuws rond de geboorte van het prinsesje (nog zonder naam) gevolgd. Volgens de Stichting KijkOnderzoek keken naar het achtuurjournaal (Ned. 1 en 2) bij elkaar opgeteld 4.427.000 belangstellenden. De toespraak van premier Balkenende (Ned. 2, 18.16 uur) was goed voor 2.144.000 kijkers.
Roddel- en royaltybladen hebben gisteravond alles uit de kast om snel met speciale edities te komen na de geboorte van het dochtertje van prinses Máxima en kroonprins Willem-Alexander. Zo willen Story en Weekend vandaag al babynummers in de winkelschappen hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe kranten zijn vandaag dikker zijn dan normaal. De geboorte van de koninklijke prinses zorgt voor extra advertentiepagina's en in sommige gevallen ook voor meer redactionele tekst. De Telegraaf telt zeven extra advertentiepagina's, die zijn gekocht door bedrijven die op de geboorte willen inhaken. Onder meer de keten van babywinkels Prénatal en Zwitsal, Seats and Sofas, KPN en Albert Heijn spelen in op de geboorte van het prinsesje.
Ook de producenten van beschuiten doen het goed. Bij Bolletje draaien ze een topomzet en Albert Heijn deelt vandaag een miljoen beschuiten van het eigen merk uit (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid