Overslaan en naar de inhoud gaan

Plopperdeplop: het gaat goed met Studio 100

Aan marktonderzoek doen de bedenkers van onder meer K3, Kabouter Plop, Mega Mindy en Piet Piraat nooit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Creatief brein achter Studio 100 is Gert Verhulst. Inderdaad: dezelfde die in Gert en Samson de ongelooflijk brave Gert speelt. Met zijn producer Hans Bourlon richtte hij in 1996 Studio 100 op.

related partner content for mobile comes here

Nu, twaalf jaar later, biedt hun bedrijf werk aan bijna 500 werknemers en draait het 100 miljoen euro omzet. Die omzet haalt Studio 100 voor een kwart uit Nederland. De Nederlandse omroep is een dankbaar afnemer.

Daarnaast verdient Studio 100 veel (40 procent van de omzet) aan zijn pretparken Plopsaland, Plopsa Indoor en Plopsa Coo, alle in België. Er zijn plannen om ook in Nederland (Coevorden) zo’n park te openen, vlak bij een vestiging van Center Parcs.

Vorig jaar nam Studio 100 voor 41 miljoen euro het Duitse EM Entertainment over, waarmee het de rechten kreeg voor figuren als Wicky de Viking en Maja de Bij. En op de thuismarkt lanceerde het onlangs, met Telenet Digital TV, een eigen muziekzender: Studio 100 TV.

Wat is het geheim van het succesvolle Studio 100? Vooral buikgevoel, zeggen de oprichters. Marktonderzoek doen ze nooit. Nieuwe concepten worden op ‘onbezonnen wijze’ aangepakt. Dat werkt blijkbaar.

Bron: Trends. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in