Plopperdeplop: het gaat goed met Studio 100


Creatief brein achter Studio 100 is Gert Verhulst. Inderdaad: dezelfde die in Gert en Samson de ongelooflijk brave Gert speelt. Met zijn producer Hans Bourlon richtte hij in 1996 Studio 100 op.
Nu, twaalf jaar later, biedt hun bedrijf werk aan bijna 500 werknemers en draait het 100 miljoen euro omzet. Die omzet haalt Studio 100 voor een kwart uit Nederland. De Nederlandse omroep is een dankbaar afnemer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast verdient Studio 100 veel (40 procent van de omzet) aan zijn pretparken Plopsaland, Plopsa Indoor en Plopsa Coo, alle in België. Er zijn plannen om ook in Nederland (Coevorden) zo’n park te openen, vlak bij een vestiging van Center Parcs.
Vorig jaar nam Studio 100 voor 41 miljoen euro het Duitse EM Entertainment over, waarmee het de rechten kreeg voor figuren als Wicky de Viking en Maja de Bij. En op de thuismarkt lanceerde het onlangs, met Telenet Digital TV, een eigen muziekzender: Studio 100 TV.
Wat is het geheim van het succesvolle Studio 100? Vooral buikgevoel, zeggen de oprichters. Marktonderzoek doen ze nooit. Nieuwe concepten worden op ‘onbezonnen wijze’ aangepakt. Dat werkt blijkbaar.
Bron: Trends. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice Marketing International
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid