Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen eerste kwartaal 24 miljoen

De bruto mediabestedingen op internet bedroegen in het eerste kwartaal van 2004 ruim 24 miljoen euro. Met 5,4 miljoen is de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat becijfert BBC De Media en Reclamebank. De andere grote adverteerders zijn de mediabranche en financiële dienstverleners met respectievelijk 4 miljoen (17 procent) en 3,97 miljoen (16 procent).

related partner content for mobile comes here

Grootste online adverteerder in de eerste drie maanden was Microsoft met 1,2 miljoen euro, gevolgd door DSB Voorschotbank met 900.000 euro en Gsmweb.nl met 692.000 euro.

BBC registreert de internetbestedingen sinds januari 2004, waardoor nog geen inzicht bestaat in de ontwikkeling van de online bruto mediabestedingen. Wel meldt het bureau dat er sprake is van groei als die ontwikkeling gelijk is aan die van de netto mediabestedingen op internet. De netto online bestedingen verdubbelden in het eerste kwartaal van 2004 in vergelijking met de eerste drie maanden van vorig jaar.

Voorlopig leveren dertien van de belangrijkste marktpartijen de data voor de registratie aan: MSN, Adlink, IP, Funda, IDG Communications, Ilse, Lycos, Veronica Digitaal, Wanadoo, Webads, Wegener Multimedia, Adformatie en Netdirect.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in