Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike haakt in op WK-loting

Nike heeft in aanloop naar de trekking voor het WK voetbal in Zuid-Afrika de Dam in Amsterdam overgenomen om het oranjegevoel aan te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanavond om zes uur vindt de officiële loting voor het WK plaats. Afgelopen week werd 's nachts door Nike een 'tape-attack' op de Dam uitgevoerd om hierop in te haken. Onder het motto 'The Dutch strike first' werd met zo'n 6000 meter tape een enorm speelschema gecreëerd. Het schema van het Nederlands elftal kleurt oranje tot en met de top. Helemaal bovenaan staat in het oranje 'bezet' uiteraard een verwijzing naar Koninginnedag. De uitingen die hiervan werden gemaakt sluiten af met de pay-off 'Bloed oranje'.

related partner content for mobile comes here

Het filmpje werd geregisseerd door Johan Kramer (Christel Palace) en fotograaf Yamandu Roos nam de fotografie voor zijn rekening. De film is (Nederlandse versie) en te zien.

Een overzicht van de credits:
Wieden+Kennedy Amsterdam
Creative Directors: Eric Quennoy, Mark Bernath
Art director: Sezay Altinok,
Copywriter: Carlos Furnari
Producer: Neil Henry,
Head of Broadcast: Erik Verheijen,
Editor: Ken Rosenberg,
Art Buyer: Andrew Koningen and Annette Krutzik,
Account team: Gene Willis, Jordi Pont, Max Yates,
Executive Creative Director: Jeff Kling,John Norman.

Nike
Tad Greenough, Brand Marketing, Northern Europe
Hans de Leeuw, Country Marketing Manager, Holland

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in