Overslaan en naar de inhoud gaan

'Koopkrachtplaatjes zeggen Nederlander niets'

Van de koopkrachtplaatjes die straks worden gemaakt als het kabinet zijn nieuwe bezuinigingen aankondigt, zullen de meeste Nederlanders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt directeur Paul Schnabel van het Sociaal en Cultureel Plan Bureau (CPB) in een interview dat zaterdag is verschenen op . De mening van de meeste Nederlanders wordt volgens Schnabel gevormd in de supermarkt. 'Daar stellen ze vast dat alles weer duurder is geworden en dat het kennelijk niet uitmaakt of je koopkracht wat stijgt of daalt, al zijn onze supermarkten Europees gezien helemaal niet duur', aldus Schnabel.

related partner content for mobile comes here

Het SCP doet onderzoek naar de ontwikkeling van de huishoudens. Vaak zijn die uitkomsten positiever dan je zou verwachten. Schnabel: 'Tot voor kort was 90 procent van de Nederlanders tevreden met de eigen inkomenssituatie. De laatste tijd loopt dat percentage wel terug, maar ligt ondanks alle crisisgeluiden nog ruim boven de tachtig. Mensen vonden kennelijk dat al die negatieve berichten over de economie op anderen slaat en niet op de eigen situatie.'

Datzelfde gold voor de kans werkloos te worden. Slechts 6 procent van de mensen hield daar in 2010 echt rekening mee, terwijl dat percentage in landen als Spanje of Italië op 60 ligt, aldus de CPB-directeur. 'Ik verwacht iets van die somberheid ook in de nieuwe Nederlandse cijfers terug.'

Bron: nu.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in