Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren kijken steeds minder tv

De laatste jaren zet de trend door dat scholieren minder televisie kijken. Vergeleken met 5 jaar geleden besteden deze jongeren 3 uur per…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Studie Keuze Monitor, het grootste landelijke onderzoek onder scholieren. De tijdsbesteding van scholieren is aan het verschuiven. Scholieren besteden meer tijd aan internet en minder aan tv kijken. Gemiddeld zijn ze 6 à 7 uren per week online. De ondervraagde scholieren kijken nu nog gemiddeld 15,5 uur tv per week, vijf jaar geleden was dat 18,5 uur. Alleen het lezen van de krant is stabiel gebleven (3 uur per week). Aan de Studie Keuze Monitor deden dit jaar 16.000 scholieren door het hele land mee. Het is de zevende keer dat het onderzoek wordt gehouden. De Studie Keuze Monitor is een samenwerkingsverband tussen de Stichting voor Economisch Onderzoek, verbonden aan de Universiteit van Amsterdam en Aromedia Data Services.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in