Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde PoS-campagnes lastig te realiseren

De globalisering rukt steeds verder op; ook Point-of-Sale-marketing ontkomt er niet aan. Maar pas op: aan het voeren van wereldwijde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie een en hetzelfde artikel wil verkopen in verschillende markten met elk hun eigen cultuur en taal, mag rekenen op een flink aantal problemen. Nog afgezien van de regelgeving rond verzending en de douanevoorschriften die van land tot land verschillen, zijn er, om maar eens wat te noemen, zaken als vloeroppervlakte - in de Franse hypermarkets is bijvoorbeeld veel meer ruimte beschikbaar dan in de gemiddelde Engelse supermarkt - en de smaak van de consument - Japanners houden van kleine pakjes, Europeanen van wat grotere en Amerikanen van hele grote. En dan is er ook nog het vertaalprobleem: een kreet als 'Come alive with Pepsi' levert bij vertaling in het Chinees zoiets op als 'Pepsi laat je voorouders uit hun graf herrijzen'. Maar de allergrootste bedreiging voor een wereldwijde PoS-campagne vormt volgens Matt Atkinson van het Britse bureau Interfocus de opkomst van de branded retail outlets, de winkels waar uitsluitend merkartikelen worden verkocht. Daar worden PoS-materialen vaak niet gebruikt omdat de winkeleigenaars zelf de zeggenschap willen hebben over de inrichting van de winkel. In die gevallen ligt volgens Atkinson de oplossing in een 'intelligent' verpakkingsontwerp, dat zorgt voor toegevoegde waarde. Op die manier kan de winkelier gewoonweg niet om het PoS-element heen. Of, aardiger geformuleerd: zo help je de retailer een handje bij zijn winkelinrichting.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in