Internet populair bij afsluiten verzekering


Wanneer de keuze wordt voorgelegd tussen internet/e-mail, telefoon of post, wordt er vaak voor internet/e-mail gekozen. 24 procent zou graag zien dat ál het contact met de zorgverzekeraar via internet verloopt.
Naarmate een onderwerp persoonlijker wordt, wint de telefoon het weer aan populariteit. Waneer het gaat om zaken als informatie en advies over medicijnen en ziekten zegt ongeveer 40 procent dit het liefst telefonisch te regelen. Internet scoort hierop vergelijkbaar. Het afsluiten van een verzekering doet 31 procent nog graag via de post. 57 procent zou dat het liefst via internet regelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe consument staat niet onwelwillend tegenover online beheren en afsluiten van een zorgverzekering. Toch zal de verzekeraar rekening moeten houden met het feit dat consumenten nog niet op alle onderwerpen vertrouwd zijn met internet en e-mail als voornaamste communicatiemiddel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid