Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet populair bij afsluiten verzekering

34 procent van de online actieve Nederlanders zegt de zorgverzekering het liefst digitaal te beheren. Dat blijkt uit onderzoek van Research…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wanneer de keuze wordt voorgelegd tussen internet/e-mail, telefoon of post, wordt er vaak voor internet/e-mail gekozen. 24 procent zou graag zien dat ál het contact met de zorgverzekeraar via internet verloopt.

related partner content for mobile comes here

Naarmate een onderwerp persoonlijker wordt, wint de telefoon het weer aan populariteit. Waneer het gaat om zaken als informatie en advies over medicijnen en ziekten zegt ongeveer 40 procent dit het liefst telefonisch te regelen. Internet scoort hierop vergelijkbaar. Het afsluiten van een verzekering doet 31 procent nog graag via de post. 57 procent zou dat het liefst via internet regelen.

De consument staat niet onwelwillend tegenover online beheren en afsluiten van een zorgverzekering. Toch zal de verzekeraar rekening moeten houden met het feit dat consumenten nog niet op alle onderwerpen vertrouwd zijn met internet en e-mail als voornaamste communicatiemiddel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in