Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 3 bedrijven zijn een voorbeeld voor het marketingvak

Kennismaking met de finalisten van de Dutch Marketing Company 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de finaleavond van de   op 19 maart zijn drie ondernemingen geselecteerd voor de Dutch Marketing Company. Ze worden als lichtend voorbeeld gezien in het vakgebied. Een nadere kennismaking.

De 5 pijlers van De Bijenkorf

De Bijenkorf groeit in een tijd waarin vele retailers in het middensegment het moeilijk hebben en prijsvechters de markt bestormen. Met de Premium Experience-strategie zijn sinds 2013 flinke stappen gezet op vijf pijlers: experience, merksegment, service, multichannel en klantrelatie. De Bijenkorf laat de afgelopen jaren een omzetgroei like for like en structureel een marktaandeel groei zien. Daarnaast heeft het bedrijf een van de snelstgroeiende webshops van Nederland, mede door een strategische koers van CMO Robert Bohemen. Hij heeft in de zeven jaar dat hij bij de Bijenkorf werkt het warenhuis - tegen de stroom in - stap voor stap digitaal gemaakt. 

Video: impressie Turn on the Lights

De fashion-visie van Vlisco

De Prada van Afrika. De Mercedez-Benz onder de stoffen. Het Nederlandse textiel- en designbedrijf Vlisco heeft niet de minste bijnamen. Het dankt die aan een bijzondere druktechniek waar het nu al zo’n 160 jaar leidend in is.  Opvallend daarbij is de transformatie die Vlisco heeft ondergaan. Het bedrijf werd  door de komst van goedkope Chinese kopieën genoodzaakt de strategie in 2011 te herzien. Het transformeerde zich tot een mondiale merknaam in fashion. Daarnaast worden celebrities en popsterren ook steeds vaker gespot in Vlisco-design. In 2014 opende het een Vlisco Center of Excellence in Accra, onderdeel van de strategie om zich meer op Afrika te richten.

Video: de nieuwe campagne van Vlisco

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De veelzijdige waarden van het Rijksmuseum

Binnen een jaar na de opening heeft het Rijksmuseum 2,8 miljoen bezoekers ontvangen en ruim 6 miljoen websitebezoekers. Het museum behoort volgens internationale museumexperts tot de top-5 ter wereld. Dit succes is voor een groot deel te danken aan een consistent marketingbeleid, onder leiding van Marjolijn Meynen, die dit jaar ook hoog op de lijst Marketeer of the Year staat. Het Rijksmuseum heeft onder haar vanuit een heldere missie, merkbelofte en kernwaarden de Nederlandse en internationale markt ontsloten. De waarde van het museum is veelzijdig: behalve de waarde voor de bezoeker, draagt het museum bij aan de naam van Nederland en Amsterdam in de wereld.

Video: campagnefilm Magie van het Rijksmuseum

Lees meer over de awards, plus alle andere categorieën, in ons dossier

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in