Overslaan en naar de inhoud gaan

Cultuur belangrijk in Cannes

Wanneer landen als Italië, Spanje en Duitsland over een paar weken in Cannes leeuwen in de wacht willen slepen met hun advertenties,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De president van de Italiaanse Art Directors Club, Milka Pogliani en executive creative director Enrico Chiarugi van Bozell, stellen dat de meeste Italiaanse bureaus tot nu toe te weinig concessies hebben willen doen aan de practische eisen die er aan de presentatie worden gesteld. Ze staan te snel klaar met de klacht dat de jury ze niet wil begrijpen. Essentieel is om het materiaal zoveel mogelijk in het Engels te presenteren, toegankelijk en professioneel, en met zo min mogelijk ondertiteling.

related partner content for mobile comes here

Maar ook cultuur speelt een grote rol. Uit onderzoek blijkt dat er ‘low context’ en ‘high context’ culturen zijn. Low context culturen, zoals noord Europa en Engelssprekende landen, verwachten veel detail in hun communicatie, terwijl high context culturen zoals Italië en Spanje meer aandacht besteden aan de details om de boodschap heen. Daardoor kunnen uitingen uit de ene cultuur ook zelden één op één naar de andere worden omgezet.< SIZE=1>Bron: Marketing Week 4-5-2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in