Campagne voor motorrijders
In het platform zijn de branche-, consumenten- en overheidsorganisaties verenigd die zich bezighouden met het motorrijden, zoals de ANWB, RAI, OM Amsterdam, BOVAG en Ministerie van V&W. Aanleiding voor de campagne is de breed gevoelde noodzaak om het aantal slachtoffers onder motorrijders terug te dringen. Tussen 1995 en 2000 kwamen jaarlijks ruim 80 motorrijders bij verkeersongevallen om het leven en raakten er ca. 1200 ernstig gewond. Uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) komt de beperkte zichtbaarheid van motorrijders voor andere weggebruikers als één van de belangrijkste ongevalsoorzaken naar voren. Doel van de campagne is dan ook om de zichtbaarheid van motorrijders te verbeteren. De campagne bestaat uit een folder, advertentie, een vlag, een affiche en een banner voor gebruik bij evenementen. (bron: Nieuwsbank)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid