Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste tijdstip om te posten op sociale media

Het beste moment om zoveel mogelijk clicks op een berichtje te krijgen is gelijk op Twitter en Facebook, maar op Tumblr (dat binnenkort ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het verzamelen, organiseren en verkleinen van links.

related partner content for mobile comes here

Bitl.ly keek voor wat betreft de Amerikaanse markt naar hoe content zich via de sociale netwerken verspreidt, hoe de dag en het tijdstip het aantal clicks beïnvloeden. Voor wat betreft Twitter: een tweet plaatsen aan het begin van de week in de middag (tussen 13.00-15.00, maandag tot en met donderdag), geeft het beste resultaat. Voor Facebook geldt dat links geplaatst tussen 13.00-16.00 het beste werken, met als piek woensdag 15.00 uur.

Vrijdagavond, het minst optimale tijdstip om op diverse sociale netwerken te posten, blijkt juist voor Tumblr het beste moment te zijn. Postings na 19.00 krijgen in 24 uur meer clicks dat postings die gedurende de week zijn geplaatst.

Facebook traffic is het drukst midden in de week tussen 13.00-15.00. Het bezoek begint te vermeerderen rond 09.00 ‘s ochtends en wordt minder na 16.00 uur. Wat betreft Twitter: de pieken zitten ook tussen 09.00-15.00 uur, maandag tot en met donderdag.
Maar het is wel zo dat als een link op Twitter veel clicks haalt, dat niet wil zeggen dat dan ook de optimale aandacht er voor is. Immers, op die tijdstippen is er veel concurrentie.

keek in een onderzoek naar het bezoek op Google+. De meeste activiteit vindt overdag plaats, met als piek 09.00 uur als het om merkpostings gaat en Total engagement. In de avond- en vroege ochtenduren is er de minste engagement. Ua dagen is woensdag het beste, daarna volgen maandag en donderdag.

Zaterdag en zondag zijn het minst als het om activiteit gaat.

Bron: -22070" title="Marketingcharts ">Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in