Advergame: wie is de beste Nederlandse marketingmanager?


(Adver)games zijn populair. Frank Heukels schreef er onlangs op MolBlog nog een stukje over.
Het schijnt dat ruim 80 procent van de Nederlanders speelt geregeld online games en de gemiddelde leeftijd van de gamer rond de 38 jaar ligt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen handige eigenschap van casual advergames is dat spelers deze doorsturen naar vrienden, familie en collega's. Het virale effect kan voor een groter bereik zorgen en bijdragen aan de naamsbekendheid en merkbeleving.
De doelgroep is tijdens het spelen van een game actief met het merk in de weer. Daarnaast zijn advergames een effectief middel voor het uitbreiden van klantgegevens en het genereren van leads.
MediaMonks Games noemt zichzelf sinds kort het grootste advergamebureau van Nederland. Ik weet niet precies hoe dat wordt gemeten, maar dat doet er nu even niet toe.
Het gaat om het volgende:
Om dit te vieren geeft het bureau de komende twee weken een custom made game ter waarde van 25 duizend euro weg tijdens de 'Marketing Manager Olympics'.
De game bestaat uit vier onderdelen: Wie is de beste Marketingmanager van Nederland, DM Challenge, Street Challenge en Budget Challenge.
De game is te spelen op www.mediamonksgames.com.
Ik vind het er geinig uitzien, maar ik ben geen marketeer dus ik hoor graag van een echte marketeer wat hij/zij ervan vindt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid