Overslaan en naar de inhoud gaan

Ticketplatform Moovee moet filmdistributeurs meer regie over campagnes en verkoop geven

Nieuwe tool Digital Media Enzo integreert realtime bioscoopinformatie in site of landingspagina over film.
Yannick de Jong, managing director van Digital Media Enzo
Yannick de Jong, managing director van Digital Media Enzo
Yannick de Jong, managing director van Digital Media Enzo
Yannick de Jong, managing director van Digital Media Enzo

Met MooVee kunnen distributeurs een landingspagina op maat laten ontwikkelen of een ticketingmodule toevoegen aan hun eigen website. Bezoekers krijgen via deze pagina’s direct inzicht in waar en wanneer een film te zien is en kunnen tickets bestellen.  Dit bespaart ze een zoektocht langs filmladders en bioscoopagenda's, 

Het platform brengt bioscoopdata bijeen en presenteert deze op conversiegerichte pagina’s, die zijn afgestemd op specifieke marketingcampagnes. Yannick de Jong, managing director van Digital Media Enzo: ‘De data over waar en wanneer een film draait is nu vaak versnipperd. Distributeurs willen liever zelf de regie houden over hun campagneverkeer en conversies kunnen meten.’

Moovee

Volgens De Jong voorziet MooVee in die behoefte, doordat het zowel flexibiliteit als waardevolle gebruiksdata biedt.

MooVee zou inmiddels succesvol ingezet bij promotiecampagnes voor films als Dikkie Dik en Beyond, de film van André Kuipers. Naast actuele ticketinformatie biedt de tool ook inzicht in bezoekersgedrag, wat volgens het mediabureau kan worden ingezet voor optimalisatie en retargeting.

Yannick de Jong werkte jarenlang als marketeer in de filmbranche. Sinds enkele jaren leidt hij Digital Media Enzo, dat campagnes ontwikkelt voor onder meer Avrotros, MediaLane en Gemeente Amsterdam. In 2024 verzorgde het bureau meer dan honderd filmcampagnes voor partijen als Cinéart, September Film en Independent Films.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in