Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel NPO Radio 2 blijft stijgen

Zender marktleider in 25-54 doelgroep. Radio 538 blijft bovenaan in 20-49.
2
© YouTube
2
© YouTube

NPO Radio 2 blijft zowel in de doelgroep 10+ als de commerciële doelgroep 25-54 stijgen in marktaandeel. Volgens de cijfers die NLO/GfK vandaag bekend heeft gemaakt is de publieke zender ook marktleider in beide doelgroepen. 

In 25-54 ging NPO Radio 2 van 14,2 vorig jaar in dezelfde periode naar 15,2 procent dit jaar. Nummer 2 Radio 538 noteert een lichte daling van 14,9 naar 14.6 procent. Nummer 3 Qmusic maakt flinke progressie van 13,0 naar 14,2 procent.

Ook Radio 10 ziet het marktaandeel klimmen en gaat van 11,8 naar 12 procent.

In 10+ gaat NPO Radio 2 van 12,4 naar 13,3 procent. Radio 10 is daar de nummer 2, gevolgd door Radio 538.

related partner content for mobile comes here
54

20-49

In de commerciële doelgroep 20-49 is Radio 538 de marktleider. met een aandeel van 16,1 procent. De zender van Talpa Network blijft daar Qmusic voor, dat een aandeel van 15,7 procent heeft. NPO Radio 2 is daar met 14,3 procent derde.

3
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in