NPO Radio 2 blijft zowel in de doelgroep 10+ als de commerciële doelgroep 25-54 stijgen in marktaandeel. Volgens de cijfers die NLO/GfK vandaag bekend heeft gemaakt is de publieke zender ook marktleider in beide doelgroepen.
In 25-54 ging NPO Radio 2 van 14,2 vorig jaar in dezelfde periode naar 15,2 procent dit jaar. Nummer 2 Radio 538 noteert een lichte daling van 14,9 naar 14.6 procent. Nummer 3 Qmusic maakt flinke progressie van 13,0 naar 14,2 procent.
Ook Radio 10 ziet het marktaandeel klimmen en gaat van 11,8 naar 12 procent.
In 10+ gaat NPO Radio 2 van 12,4 naar 13,3 procent. Radio 10 is daar de nummer 2, gevolgd door Radio 538.
20-49
In de commerciële doelgroep 20-49 is Radio 538 de marktleider. met een aandeel van 16,1 procent. De zender van Talpa Network blijft daar Qmusic voor, dat een aandeel van 15,7 procent heeft. NPO Radio 2 is daar met 14,3 procent derde.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!