Make-A-Wish Nederland, dat de liefste wens van kinderen tussen drie en achttien jaar met een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte vervult, en het dagelijkse nieuws en actualiteitenprogramma RTL Boulevard werkten afgelopen december voor het eerst samen. Van 4 t/m 8 december 2023 stond RTL Boulevard in het teken van een donatie-actieweek.
Samen in actie
RTL Boulevard-kijkers konden doneren door ‘WENS’ te sms’en naar 7171. De donatieweek werd een groot succes met een nooit eerder behaald resultaat: halverwege de week kon het te behalen doel naar boven worden bijgesteld door de grote impact van de campagne en de gulle giften van de RTL Boulevard-kijkers. De doelstelling om 200 wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte te vervullen werd op woensdag 6 december al behaald en aan het einde van de actieweek kwam de teller op maar liefst 341 wensen uit! En daarmee was deze actieweek bij RTL Boulevard een ongekend succes!
Ontroerende verhalen
Hanneke Verburg, algemeen directeur Make-A-Wish Nederland: Het vervullen van de liefste wens draagt bij aan de veerkracht van deze kinderen en biedt de nodige afleiding en kracht om hun ziekte en behandeling te doorstaan. De kwetsbare en ontroerende verhalen van Mathijs, Mick, Rayan Flynn, Safa en Jill zorgden ervoor dat heel Nederland in actie kwam. Zij namen ons mee in hun Wish Journey.
Make-A-Wish geeft deze kinderen weer regie, die ze kwijt zijn geraakt toen ze de diagnose te horen kregen. Weken, soms maanden kun je fantaseren en bedenken wat die wens zou zijn en als je het dan weet? Dan ga je je verheugen, word je er steeds op een prettige manier aan herinnerd, om uiteindelijk je liefste wens te beleven. Grenzeloos kun je dan nagenieten, de foto’s, de beelden, de herinneringen spoken nog lang in je hoofd. Het is veel meer dan een dagje uit, het is een eindeloze Wish Journey waarin je meegenomen wordt door de magie van jouw wens. Ineens ben je niet meer alleen het centrum van zorg, maar ook het centrum van iets wat de mensen om je heen ook heel blij en gelukkig maakt.”
Deze verhalen werden aangekondigd door Bridget en Luuk aan de desk, maar ook ambassadeur van Make-A-Wish, Ruben Nicolai, droeg zijn steentje bij in de oproepen om te doneren.
AI gegeneerde key visual
Daarnaast werd de campagne gedragen door AI gegenereerde key visuals ontwikkeld door ALLY, het creatieve team van Ad Alliance. Robin Blitzblum, creative director bij Ad Alliance: “Mooi om middels creativiteit, onze programmering, ons bereik en inzet, een werkelijke bijdrage te kunnen leveren aan zo'n mooi doel! We hebben er met veel plezier aan gewerkt. De schermen in de studio van RTL Boulevard werden gevuld met AI-beelden (Midjourney) waarin de gezichten van de kinderen met een levensbedreigende ziekte "gemonteerd" werden.”
In de campagne stond de belevingswereld van de kinderen centraal. De AI-gegenereerde beelden waarin drie kinderen met een levensbedreigende ziekte figureren, visualiseren hun wensen als fee, ridder en astronaut. Het resultaat is betoverend en sloot helemaal aan bij de "Wenswereld" van de kinderen.
Ongekend succes
De samenwerking tussen Make-A-Wish Nederland en RTL Boulevard laat zien hoe goede doelen een aanzienlijk verschil kunnen maken in het leven van mensen. Deze actieweek beroerde de harten van kijkers en gaf hen de kans om kinderen met een levensbedreigende ziekte wat licht in hun leven te geven in de decembermaand.
Maurice Eijpe, Senior Client Lead bij Ad Alliance: “In deze succesvolle campagne kwamen de krachten van Make-A-Wish Nederland, RTL Boulevard en Ad Alliance samen, wat resulteerde in een ongekend aantal donaties. De perfecte harmonie tussen diverse media-assets, van in-program momenten tot betoverende visuals, heeft niet alleen kinderwensen laten uitkomen, maar ook een uitzonderlijke campagne gecreëerd. De aangrijpende verhalen van de wenskinderen, de heldere doelen van de actieweek en de magische visuals hebben ervoor gezorgd dat de campagne grote impact heeft gemaakt. Met een uitgebreide inzet van mediamiddelen hebben we een groot deel van Nederland weten te bereiken, zowel op televisie als online, wat de kracht van geïntegreerde media bij een gemeenschappelijk doel benadrukt."
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!