Overslaan en naar de inhoud gaan

Primeur! Rivella en Ad Alliance Early pionieren met een AI-gegenereerde billboardcampagne

Diverse verliefde stelletjes op zomerse B&B-locaties die genieten van een verfrissende Rivella.
Ad Alliance

Bij Ad Alliance komen de krachten van sterke mediaspelers samen. Vanuit deze netwerkgedachte gaan we als jouw bondgenoot tot het uiterste om jouw doelstellingen te realiseren. Met zo’n 40 televisiezenders, online video channels, Videoland, diverse digital native- én influencermogelijkheden heeft Ad Alliance alles in huis om een sterke media- of campagnestrategie op te tuigen, waarbij jóuw doelstellingen altijd ons uitgangspunt zijn. En met hulp van onze creatieve unit ALLY is het zelfs mogelijk om de volledige creatie uit handen te geven. Wij zijn de partij waar jouw media-euro het beste is besteed.

Rivella en Ad Alliance pionieren met een AI campagne
Rivella en Ad Alliance pionieren met een AI campagne

Een omvangrijk proces om hiervoor diverse TV-billboards te produceren en realiseren, zou je denken. Maar met de hulp van AI waren er niet meerdere locaties en verschillende castleden nodig en werden de creatieve mogelijkheden voor Ad Alliance en Rivella vergroot. Het is voor het eerst dat een billboardcampagne door middel van AI is gegenereerd; een primeur in het medialandschap.

Van prompt naar billboard met diepte-effect animatie

Ad Alliance bedacht voor Rivella een creatieve invulling voor de billboards bij het populaire programma B&B Vol Liefde bij RTL 4 en Videoland, waarbij er verschillende B&B-eigenaren te zien zijn die op zoek zijn naar ware liefde. Voor de eerste keer in ons medialandschap zijn de billboards in deze campagne door middel van AI gegenereerd. Een innovatieve manier van creëren met behulp van het programma Midjourney, het AI-programma dat visuele uitingen op basis van een tekstuele omschrijving genereert. Door middel van prompts (instructies) werden levensechte afbeeldingen van diverse, verliefde koppels gecreëerd. Door de liefdevolle hand van het Studioteam van Ad Alliance werden onder andere de Rivella drankjes aan de afbeeldingen toegevoegd en werd er ook voor een subtiele diepte-effect animatie, audio en voice-over gezorgd. Met als eindresultaat: billboards met zichtbaar verliefde stelletjes die bij een B&B van een Rivella aan het genieten zijn, zonder dat daar een shoot voor nodig was.

Hogere effectiviteit door inhaakbillboards

Het gebruik van een inhaakbillboard, ofwel een billboard met een creatief haakje met het programma, komt de effectiviteit van de campagne ten goede. Dit blijkt uit het onderliggende onderzoek naar inhaakbillboards.

Meer creatieve mogelijkheden door AI

Marco Gijsen (Director ALLY): “Te gek dat het team van Rivella met ons deze nieuwe weg is ingeslagen. Pionieren is één van onze belangrijkste kernwaarden, met volop kansen om samen met onze klanten te experimenteren en te leren onder de vlag van Ad Alliance Early. Door middel van AI realiseren onze creatieven en vormgevers meer productiviteit en creativiteit uit de beschikbare productiemiddelen. We werken hierin nauw samen met het Data Science team van RTL: de plek waar de ontwikkelingen in de dagelijks doordenderende AI-trein nauwkeurig worden vertaald naar toepasbaarheid voor alle disciplines bij Ad Alliance en RTL. Ik verwacht in de nabije toekomst nog meer toepasbaarheid voor generatieve AI binnen onze creatieve productieketen.

Esther Kulk (Media Manager Vrumona): “Deze vernieuwde vorm van contentcreatie geeft ons de kans om met relevante billboards in te haken op het programma B&B Vol Liefde en hiermee extra impact te realiseren. En dit zonder de sfeer en merkwaarden van Rivella uit het oog te verliezen. We hebben deze kans direct omarmd en zijn heel erg blij met het eindresultaat. Het is bijzonder knap gedaan en bizar te beseffen dat je dit kunt maken zonder een daadwerkelijke shoot.”

Early, het innovatieplatform van Ad Alliance

Het AI-billboarding project is één van de recente projecten van Early, het innovatieplatform van Ad Alliance. Via Early betrekt Ad Alliance adverteerders, mediabureaus en partners eerder bij de vroege ontwikkeling van producten en diensten. Via Early spart, leert, test en bouwt Ad Alliance, met als doel samen de advertentiemarkt weer een stapje verder te brengen met goede innovaties zo de producten en diensten te verbeteren.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ad Alliance

Bij Ad Alliance komen de krachten van sterke mediaspelers samen. Vanuit deze netwerkgedachte gaan we als jouw bondgenoot tot het uiterste om jouw doelstellingen te realiseren. Met zo’n 40 televisiezenders, online video channels, Videoland, diverse digital native- én influencermogelijkheden heeft Ad Alliance alles in huis om een sterke media- of campagnestrategie op te tuigen, waarbij jóuw doelstellingen altijd ons uitgangspunt zijn. En met hulp van onze creatieve unit ALLY is het zelfs mogelijk om de volledige creatie uit handen te geven. Wij zijn de partij waar jouw media-euro het beste is besteed.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in