Luistercijfers: NPO Radio 2 verliest van Qmusic op 10+, NPO Radio 5 stijgt door
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
De luistercijfers van augustus en september zijn bekend gemaakt door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). NPO Radio 2 heeft haar marktleiderschap moeten afstaan aan Qmusic, maar NPO Radio 5 blijft stijgen in alle doelgroepen.
NPO Radio 2 behoudt marktleiderschap in 25-67 en Business-to-Business
Hoewel Qmusic het deze luisterperiode van NPO Radio 2 heeft gewonnen op 10+, is NPO Radio 2 nog wel marktleider in doelgroepen 25-67 en Business-to-Business. In 25-67 heeft de radiozender een marktaandeel van maar liefst 13,3%, in Business-to-Business is dit marktaandeel 14,6%.
NPO Radio 5 stijgt wederom in 55+, 25-67 en 10+
NPO Radio 5 blijft groeien in populariteit. In de kerndoelgroep 55+ stijgt de radiozender met 0,4% ten opzichte van voorgaande luisterperiode naar een aandeel van 11,3%. Ook in de doelgroep 25-67 laat de zender een krachtige groei zien van 0,3% van 3,5% naar 3,8%. In 10+ stijgt de NPO Radio 5 met 0,1% naar een marktaandeel van 5,8%. De stijgende lijn van afgelopen jaren zet zich dus voort.
Ook Radio 3FM toont stijging in 10+
Niet alleen NPO Radio 5 zit in de lift: ook Radio 3FM laat de afgelopen periode een stijging zien. In 10+ gaat de zender van 2,0% naar 2,2%. Verder blijft NPO Radio 4 in 10+ stabiel met een marktaandeel van 2,2%. In de kerndoelgroep 55+ is er sprake van een stijging van 0,1% naar 3,9% marktaandeel. NPO Radio 1 blijft in de kerndoelgroep 46-67 nagenoeg stabiel ten opzichte van dezelfde periode in de afgelopen 5 jaar.
Kansrijke november op NPO Radio
Ook komende periode hebben we veel leuke evenementen op radio in het verschiet, te beginnen met de Evergreen Top 1000 van 22 t/m 26 november. Deze lijst vol klassiekers uit de jaren ’60 en ’70 biedt veel kansen om jouw merk onder de aandacht te brengen. Bekijk hier onze Evergreen Top 1000 pakketten.
De laatste dag van de Evergreen Top 1000 is tevens de populairste koopjes dag van het jaar: Black Friday! Op 26 november wordt er naar hartenlust gewinkeld, en dit biedt veel mogelijkheden voor reclame op de radio. Ook Cyber Monday (29 november) brengt mooie kansen met zich mee. Voor deze dagen hebben we een leuke ‘shopping special’.
3FM Serious Request: Red het regenwoud. Red ons klimaat. Let it grow!
NPO 3FM komt dit jaar, samen met het Wereld Natuur Fonds (WNF) in actie tegen klimaatverandering door aandacht te vragen voor de regenwouden van Zuid-Amerika. Dit gaat gebeuren in de week vóór Kerst, van 18 t/m 24 december.
Traditiegetrouw het jaar uit met de Top 2000
Uiteraard sluiten we dit jaar af met ‘de lijst der lijsten’: de Top 2000! De stemweek is dit jaar van 27 november tot 3 december, waarna de Top 2000 op 25 december om middernacht wordt afgetrapt op NPO Radio 2. De Top 2000 wordt niet alleen goed beluistert en bekeken, maar ook zeer goed beoordeeld met maar liefst een 8,1. Zet jouw merk in de schijnwerpers tijdens de Top 2000 en bereik een miljoenenpubliek! Bekijk ons aanbod voor de Top 2000 hier.
Grijp jij je kans?
Wil je met jouw merk dit jaar graag schitteren tussen één van deze evenementen? Of ben je nieuwsgierig naar wat adverteren op NPO Radio nog meer voor jouw merk kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid