Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers: NPO Radio 5 groeit derde jaar op rij

Ook NPO Radio 1 en 3FM zien een groei.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

NPO Radio 5
NPO Radio 5 groeit derde jaar op rij
NPO Radio 5
NPO Radio 5 groeit derde jaar op rij

Dat blijkt uit de luistercijfers van juni en juli die vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek zijn gepubliceerd.  

 

NPO Radio 5 zet stijgende lijn voort

NPO Radio 5 is de afgelopen jaren met een mooie groei bezig. De zender zet deze luisterperiode de stijgende lijn van juni en juli in 2019 en 2020 voort op zowel 10+, als 25-67 en de kerndoelgroep 55+. 

NPO Radio 5
NPO Radio 5 groeit derde jaar op rij

Op 10+ noteert de zender een marktaandeel van 5,6%. Dit is een stijging in vergelijking met de vorige meetperiode én met dezelfde meetperiode in 2020, toen de zender een aandeel van 5% behaalde op 10+. Ook in 25-67 groeit de zender door: van 2,9% in 2020 naar 3,4% dit jaar.  

En daar blijft het niet bij: NPO Radio 5 vergroot tevens in de kerndoelgroep 55+ het aandeel. De zender ziet daar deze luisterperiode een aandeel van 11%. Dit is een stijging van 1,2% ten opzichte van een jaar eerder. 

Mooie resultaten voor NPO Radio 1 en 3FM

NPO Radio 5 is niet de enige zender die deze luisterperiode groene cijfers mag noteren. NPO Radio 1 behaalt een aandeel van 8,5% in 10+. Daarmee stijgt dé nieuws- en actualiteitenzender in vergelijking met de vorige meetperiode en ziet de zender bovendien een stijging van ruim 1% ten opzichte van 2020.   

Daarnaast zien we ook bij NPO 3FM een groei: de zender stijgt vergeleken met 2020 bijna 1 procent in de kerndoelgroep 25-45 en behaalt daar een aandeel van 4,6%. In 10+ blijft 3FM stabiel.  

NPO Radio 2 wederom marktleider

NPO Radio 2 mag zich deze meetperiode opnieuw de grootste noemen: de zender behaalt in 10+ met 12,1% wederom het hoogste marktaandeel. De Top 2000-zender blijft daarmee stabiel ten opzichte van vorige maand.  

NPO Radio 2
NPO Radio 2 opnieuw marktleider

Ook in de doelgroep 25-67 kopt NPO Radio 2 met 14% de lijst. De zender scoort bovendien goed in de business-to-business. NPO Radio 2 is daar met 15% met afstand de grootste en daarmee heel interessant voor merken die deze doelgroep willen bereiken.

Volop kansen dit najaar

Voor merken liggen er de komende maanden weer volop kansen op NPO Radio. Met kwalificatiewedstrijden voor het WK, de Eredivisie, Nations League én de Dutch Grand Prix kunnen sportliefhebbers in september en oktober met NPO Radio 1 hun hart ophalen.  

Daarnaast kijken we uit naar meer evenementen. Wat dacht je van de KWF-collecteweek en Tuckerville op NPO Radio 2, De Top 1000 van deze eeuw op NPO 3FM, de Klassieke Top 400 op NPO Radio 4, de Evergreen Top 1000 op NPO Radio 5 en de FunX Music Awards? Om nog maar te zwijgen over hét grootste radio-evenement van Nederland, de Top 2000.  

Benieuwd naar jouw kansen?

Wil je meer weten over de kansen voor jouw merk op NPO Radio? Neem dan vooral contact op met een van onze accountmanagers voor advies op maat.  

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in