Luistercijfers: NPO Radio 5 groeit derde jaar op rij
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Dat blijkt uit de luistercijfers van juni en juli die vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek zijn gepubliceerd.
NPO Radio 5 zet stijgende lijn voort
NPO Radio 5 is de afgelopen jaren met een mooie groei bezig. De zender zet deze luisterperiode de stijgende lijn van juni en juli in 2019 en 2020 voort op zowel 10+, als 25-67 en de kerndoelgroep 55+.
Op 10+ noteert de zender een marktaandeel van 5,6%. Dit is een stijging in vergelijking met de vorige meetperiode én met dezelfde meetperiode in 2020, toen de zender een aandeel van 5% behaalde op 10+. Ook in 25-67 groeit de zender door: van 2,9% in 2020 naar 3,4% dit jaar.
En daar blijft het niet bij: NPO Radio 5 vergroot tevens in de kerndoelgroep 55+ het aandeel. De zender ziet daar deze luisterperiode een aandeel van 11%. Dit is een stijging van 1,2% ten opzichte van een jaar eerder.
Mooie resultaten voor NPO Radio 1 en 3FM
NPO Radio 5 is niet de enige zender die deze luisterperiode groene cijfers mag noteren. NPO Radio 1 behaalt een aandeel van 8,5% in 10+. Daarmee stijgt dé nieuws- en actualiteitenzender in vergelijking met de vorige meetperiode en ziet de zender bovendien een stijging van ruim 1% ten opzichte van 2020.
Daarnaast zien we ook bij NPO 3FM een groei: de zender stijgt vergeleken met 2020 bijna 1 procent in de kerndoelgroep 25-45 en behaalt daar een aandeel van 4,6%. In 10+ blijft 3FM stabiel.
NPO Radio 2 wederom marktleider
NPO Radio 2 mag zich deze meetperiode opnieuw de grootste noemen: de zender behaalt in 10+ met 12,1% wederom het hoogste marktaandeel. De Top 2000-zender blijft daarmee stabiel ten opzichte van vorige maand.
Ook in de doelgroep 25-67 kopt NPO Radio 2 met 14% de lijst. De zender scoort bovendien goed in de business-to-business. NPO Radio 2 is daar met 15% met afstand de grootste en daarmee heel interessant voor merken die deze doelgroep willen bereiken.
Volop kansen dit najaar
Voor merken liggen er de komende maanden weer volop kansen op NPO Radio. Met kwalificatiewedstrijden voor het WK, de Eredivisie, Nations League én de Dutch Grand Prix kunnen sportliefhebbers in september en oktober met NPO Radio 1 hun hart ophalen.
Daarnaast kijken we uit naar meer evenementen. Wat dacht je van de KWF-collecteweek en Tuckerville op NPO Radio 2, De Top 1000 van deze eeuw op NPO 3FM, de Klassieke Top 400 op NPO Radio 4, de Evergreen Top 1000 op NPO Radio 5 en de FunX Music Awards? Om nog maar te zwijgen over hét grootste radio-evenement van Nederland, de Top 2000.
Benieuwd naar jouw kansen?
Wil je meer weten over de kansen voor jouw merk op NPO Radio? Neem dan vooral contact op met een van onze accountmanagers voor advies op maat.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid