De KNVB gaat samenwerken met de startup Revolt om honderden Nederlandse amateurvoetbalclubs te voorzien van 'gratis' laadpalen voor elektrische auto's. Dit plan maakt onderdeel uit van het KNVB Groene Club-initiatief, dat in 2025 laadpalen geïnstalleerd wil hebben bij honderden voetbalclubs. De laadpalen van Revolt zijn verwerkt in een zuil met een relatief groot digitaal reclamescherm. Eén reclamezuil kan twee auto's opladen.
Adverteerders betalen de laadpaal
Revolt noemt dit apparaat de Hub en plaatst ze via de KNVB bij geïnteresseerde voetbalclubs. De startup neemt de plaatsing en installatie voor zijn rekening, mits de voetbalclub een maandelijks abonnement afneemt. Bij de Hub kost dat abonnement nul euro per maand omdat de advertentie-inkomsten uit de zuil naar Revolt gaan. Volgens het bedrijf dekken adverteerders zo de kosten voor de laadpaal. Voetbalclubs betalen zelf de stroomkosten maar krijgen van Revolt wel een 'beperkte opslag' per opgeladen kWh aan de laadpaal. Een woordvoerder mailt na publicatie van dit artikel dat de toeslag elf cent per geladen kWh is.
Volgens de KNVB is de keuze voor een Hub dan ook een schot voor open doel: een voetbalclub kan tegen hele lage kosten laadpalen voor spelers faciliteren en ontvangt inkomsten uit de Hub die gebruikt kunnen worden om de voetbalvereniging verder te ontwikkelen.
De samenwerking tussen de KNVB en Revolt sluit aan bij de ambitie van de landelijke voetbalbond om in 2025 honderden voetbalclubs van laadpalen te voorzien.
Korting
Voetbalclubs die zelf willen adverteren op het medianetwerk van Revolt, krijgen veertig procent korting op de gangbare tarieven. Partners en sponsoren van de club krijgen een onbekend kortingspercentage. Voetbalclubs kunnen ook met Revolt in gesprek gaan als zij zelf (een deel van) de mediaruimte op de Hub-reclamezuil op hun parkeerterrein willen verkopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!