Kickstart moeder natuur zorgt voor ‘positive climat change’

Dennis Karpes ontmoet man met simpel wereldverbeter-idee en besluit na 1 gesprek om zijn volle energie hier achter te zetten. De Naga Foundation is geboren. Kijk, dan ben je niet bang.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ochtend van de 2e dag van de MARCOM 2013 in de Adformatie Group Lounge begint lekker. Door geulen te graven in dorre grond, zakt de regen weer wel de aarde in en dan kickstart je Moeder Natuur. Filmpjes op TED en youtube met pilots en blije Masaï overtuigen snel. Zo’n idee waarbij je denkt “waarom is dit niet eerder bedacht?”.

Maar idee is 1 ding, nu nog vermarkten. Nu blijkt waarom Dance4Life er is geweest (geloof ik dan). Want alle contacten die daar zijn gelegd, kan Karpes weer inzetten om dit tweede “ik wil de wereld verbeteren”-project uit te rollen. Op zoek naar een catchy regel waar je zowel thematisch als in activatie lekker uit te voeten kan. Met dank aan Nike wordt dat Just Diggit. Strak naam-logo, schepje erbij, lekkere vormgeving: de oude roots van Karpes (ooit creatief bij Levi Straus) hebben ook een functie.

Dit zijn altijd fijne verhalen om naar te luisteren: van iemand die zijn hart en dus zijn pad volgt. Vanaf maandag gaan Desmond Tutu, Floortje Dessing en André Kuipers het verhaal meepluggen. Zoveel mogelijk free media, want het geld moet natuurlijk in het project komen en uitgegeven worden aan het hele schep-plan. Hoeveel dat gaat kosten wordt niet verteld. Het liefst wil Karpes 1 dag de Google Doodle hebben, waarbij de l een schepje wordt. En in plaats van 'like it' op facebook, 1 dagje ‘diggit’ zou ook fijn zijn. En hier zie je de kracht van een sterk concept: dan volgen de ideeën van PR tot activatie, op web en in een event vanzelf en schep je vast veel geld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie