JCDecaux krijgt exploitatie digitale schermen Utrecht in handen

Overeenkomst na lange juridische strijd.

JCDecaux begint per vandaag met de exploitatie van 51 digitale reclamedisplays in Utrecht. De exploitant heeft daarmee formeel de exploitatie van de digitale advertentieruimte in Utrecht over van Clear Channel overgenomen. Aan de beslissing ging een lange juridische strijd vooraf.

Het gaat om de toevoeging van 51 digitale displays op 34 locaties in de (binnen)stad van Utrecht. Daarmee groeit het aanbod van de exploitant met ruim tien miljoen wekelijkse impressies, tot 210 miljoen impressies. Net als in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag gaat JCDecaux in Utrecht de zogeheten Métropole- en Avenue displays exploiteren. Er wordt begonnen met de bestaande RBL-schermen.

Het grootste deel van de displays staat in de binnenstad van Utrecht, in het gebied rond Utrecht CS, in de drukke winkelstraten en op verschillende locaties in de wijk Leidsche Rijn, met daarnaast ook groot formaat locaties langs de rondwegen in de stad.

Door deze uitbreiding beslaat het buitenreclamenetwerk van JCDecaux vanaf nu de volledige top-5 van de grootste steden in Nederland. Hannelore Majoor, ceo JCDecaux Nederland: 'Deze uitbreiding past perfect in de brede strategie van JCDecaux om met ons (digitale) out-of-home netwerk op impactvolle wijze alle inwoners en bezoekers van grote steden in de wereld, en dus ook in Nederland, te bereiken.'

Juridische strijd

Er ging een lange juridische strijd vooraf aan de toewijzing van de digitale schermen.

Eerder procedeerde Clear Channel tegen een constructie van de gemeente, RBL en concurrent JCDecaux. Aanvankelijk won Clear Channel de zaak en kreeg de exploitant tot en met 2033 de buitenreclameobjecten in gemeente Utrecht in handen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie