Jacques Kuyf treedt aan als voorzitter Nationaal Media Onderzoek

Ervaren bestuurder treedt aan nu NMO op bestuurlijk en politiek vlak knopen moet doorhakken op weg naar een crossmediaal bereiksonderzoek.

Jacques Kuyf

Jacques Kuyf is de nieuwe voorzitter van Nationaal Media Onderzoek. Het NMO-bestuur is nu met de aanstelling van Kuyf op volle sterkte.

Kuyf brengt als bestuurder de nodige ervaring en een groot netwerk binnen en buiten de mediawereld met zich mee. Hij is naast preses van het NMO voorzitter van de raad van commissarissen van het ANP en voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code.

Grote ambities

In het verleden werkte Kuyf bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus.Hij was onder meer ceo van FHV/BBDO en FD Mediagroep en was voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Ook bekleedde functies als voorzitter of lid bij tal van raden van commissarissen of -advies .

Jacques Kuyf treedt aan nu het NMO een belangrijk deel van zijn verschillende onderzoeken heeft gelanceerd. Inmiddels levert het de luistercijfers, kijkcijfers en het online bereik van sites.

Kuyf: ‘Het Nationaal Media Onderzoek is uniek in de wereld en de ambities zijn groot. De verschillende bereiksonderzoeken zijn in de afgelopen periode vernieuwd en verbeterd. Nu is het zaak om één cross-mediale dataset te creëren, waarbij naast technische uitdagingen ook op bestuurlijk en politiek vlak knopen moeten worden doorgehakt.’

Naast de aangetreden Jacques Kuyf bestaat het NMO-bestuur uit de volgende personen:
             Rien van Beemen - MMA en NDP Nieuwsmedia
             Charelle Akihary-Lammers - NPO
             Lauren van der Heijden - Vinex
             Joris van der Pol - Audify
             Ton Rozenstraten - Screenforce
             Maiko Valentijn - PMA
             Thijs Muller - PMA
             Harry Dekker - bvA
             Mariëlle Slenders - bvA

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie