Het is een bekend fenomeen: creatieven die tot in de kleine uurtjes met hart en ziel aan eigen projecten werken. Zonder opdrachtgever, zonder deadline en meestal ook zonder dat veel mensen er iets vanaf weten. Reclamebureau Kokoro organiseert een expositie om 8 van dit soort projecten onder de aandacht te brengen.
Inspireren
Het bureau heeft als missie ‘het hart van mensen verbinden met het hart van merken’. ‘Creatieven die naast hun baan aan projecten werken zijn hét voorbeeld van mensen die hun hart volgen’, vindt de organisatie. Daarom besloot het Amsterdamse bureau de expositie 'Project Side Project' te organiseren. Na een feestelijke opening op 26 januari zullen de projecten een week tentoongesteld worden bij Hutspot, Van Woustraat 4 in Amsterdam.
Projecten
Side Project #1: Chrome Country, Marc Vermeeren, Senior Designer at MediaMonks
Marc maakte een fotoreportage over Amerika zonder weg te gaan én zonder camera. Hij maakte elke ‘foto’ thuis met mijn zijn computer via Google Street View.
Side Project #2: Countdown To Singularity - Bas van de Poel, Head of Playful Research at SPACE10
Countdown To Singularity is een kunstproject om aandacht te vragen voor de potentiële gevaren van kunstmatige intelligentie. Bas startte dit project samen met een aantal multidisciplinaire kunstenaars om de meest prominente doemscenario's tot leven te brengen.
Side Project #3: Classic Hollywoo3D Paintings - Stefan ‘Phynta’ Da Costa Gomez, Freelance Creative Designer
Er wordt weleens gezegd dat een creatief concept ontstaat door twee bestaande concepten samen te voegen. Daar is dit schilderproject een voorbeeld van. Stefan combineert de klassieke ambacht van schilderen met digitale 3D-technieken.
Side Project #4: Amsterdam Unlocked - Frans Karthaus, Freelance Art Director & Conceptual Designer
Frans verzamelde vanaf 2011 meer dan 2.000 stukjes van kapotgeknipte sloten. Gearchiveerd op kleur, vindplek en datum. De meest bijzondere heeft Frans afzonderlijk op macroniveau gefotografeerd en vergroot.
Side Project #5: Innocent Targets - Ewoudt Boonstra, Creative Director at Mr. Boonstra & Pregnant Studios
Innocent Targets herinnert ons aan de duizenden levens die verloren zijn gegaan door de vuurwapencultuur in Amerika. En het is een call-to-action om hier een einde aan te maken.
Side Project #6: Nosferatu in Vietnam - Ad van Dongen, Composer & Owner at Big Orange Music
Ad blies de film Nosferatu uit 1922 nieuw muzikaal leven in. Het verhaal van Dracula, zonder geluid en dus ook zonder muziek. Samen met compositie-studenten van het conservatorium van Hanoi (Vietnam) schreef hij er muziek voor en voerde het met het Vietnam National Symphony Orchestra uit.
Side Project #7: Face of a Nation - Güney Soykan, Sr. Art Director at J. Walter Thompson Amsterdam
Face of a Nation laat portretten van landen zien, op basis van hun leiders van de afgelopen 50 jaar. Sommige portretten bestaan uit 20 gezichten, andere uit slechts 3 gezichten. Zo krijg je subtiele aanwijzingen over de verschuivende machtsverhoudingen door de jaren heen.
Side Project #8: The Profundis - Richard Raaphorst, Reclame visualizer & regisseur
The Profundis is een film in ontwikkeling. Richard wil zijn visie tastbaar maken, door het bouwen van ‘old school’ practical FX. Omdat in sommige gevallen, fysieke special effects nu eenmaal overtuigender zijn dan digitale.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!