Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nieuwe kijkonderzoek: meer jongeren kijken en Talpa lijkt te profiteren

Een nieuwe blik op kijktijd: welke nieuwe inzichten geeft het NMO-kijkonderzoek en wat zijn de implicaties? Een analyse van GroupM.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

GroupM en zijn drie bureaus Wavemaker, Mindshare en EssenceMediaCom hebben met een interne projectgroep een jaar lang het nieuwe NMO-kijkonderzoek geanalyseerd. De belangrijkste bevindingen met toelichting van Jim Leeuw, woordvoerder van de GroupM projectgroep. Over fijnmaziger meten, kijktijd, schermgebruik en wat dit betekent voor de (grote) zenders en adverteerders.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Bart Kuiper

Toen ik nog een beetje meedeed, werd het medium TV door mensen die er verstand van hadden weggezet als prehistorisch. Adverteerders gingen daar in mee, de versnippering werd ingezet. Een steeds groter deel van het budget verdween naar de Socials. Leuk om jaren later te lezen dat het potentiële bereik van televisie nog steeds enorm hoog is. Dus de kansen liggen er, jammer dat nu maar weinig adverteerders daar op een creatieve/gedurfde manier gebruik van maken. Ik zie heel veel bagger! Bart Kuiper

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in