Het nieuwe kijkonderzoek: meer jongeren kijken en Talpa lijkt te profiteren
Een nieuwe blik op kijktijd: welke nieuwe inzichten geeft het NMO-kijkonderzoek en wat zijn de implicaties? Een analyse van GroupM.
GroupM en zijn drie bureaus Wavemaker, Mindshare en EssenceMediaCom hebben met een interne projectgroep een jaar lang het nieuwe NMO-kijkonderzoek geanalyseerd. De belangrijkste bevindingen met toelichting van Jim Leeuw, woordvoerder van de GroupM projectgroep. Over fijnmaziger meten, kijktijd, schermgebruik en wat dit betekent voor de (grote) zenders en adverteerders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidToen ik nog een beetje meedeed, werd het medium TV door mensen die er verstand van hadden weggezet als prehistorisch. Adverteerders gingen daar in mee, de versnippering werd ingezet. Een steeds groter deel van het budget verdween naar de Socials. Leuk om jaren later te lezen dat het potentiële bereik van televisie nog steeds enorm hoog is. Dus de kansen liggen er, jammer dat nu maar weinig adverteerders daar op een creatieve/gedurfde manier gebruik van maken. Ik zie heel veel bagger! Bart Kuiper