Het belang van de juiste expertise bij AR (Augmented Reality) implementatie

Hoe kun je nu een Augmented Reality project het best aanvliegen om zo gestelde doelstellingen te behalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dagelijks ben ik bezig om marketeers, online specialisten, reclamemakers, etc. te laten zien dat AR wel degelijk een meerwaarde biedt indien de campagne met de juiste aandacht en expertise wordt geïmplementeerd.

De meesten kennen of herkennen Layar. Maar wat je er nu daadwerkelijk mee kan, is nog niet voor iedereen helemaal duidelijk. Toch is een ommekeer duidelijk voelbaar. Nog nooit hebben we te maken gehad met zoveel campagne aanvragen waarin Layar centraal staat. AR wordt steeds meer omarmd. Steeds betere campagnes met goede conversies worden opgetuigd. En belangrijker, bedrijven investeren weer! 

Een goede (Layar)campagne behoort niet primair benaderd te worden vanuit een content gedachte, maar meer vanuit een projectperspectief inclusief doelstellingen aangevuld met een marketing- en/ of salessausje.



Alleen met deze benadering, waarin duidelijke fasen zijn te onderscheiden, creëer je een juiste AR campagne. Begin met de vraag "wat wil ik bereiken?" Is dit keiharde salesconversie, beleving of promotie? Vanuit hier kan in combinatie met de bedrijfsvisie en missie een concept worden bepaald. Werk dit concept ruwweg uit om het vervolgens als pilot te testen. Werkt het concept? Ontwikkel dit dan verder uit en rol het uit naar de uiteindelijke doelgroep.
 
Zodra de campagne daadwerkelijk draait, dan is het een kwestie van meten en evalueren en eventueel bijsturen op basis van rapportages. Want dat laatste is ook echt een kracht van Layar.

Een juiste Layar implementatie valt of staat met de juiste aanpak. Daarvan zijn wij overtuigd en inmiddels vele klanten met ons.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie