GroupM brengt experts Greenhouse onder in nieuw label GroupM Nexus

Het merk Greenhouse blijft binnen GroupM in kleinere vorm bestaan. Creatie, content en social worden gebundeld onder de noemer StudioM.

GroupM brengt zijn digitale experts van Greenhouse, Xaxis, Plista en Finecast onder in een nieuw organisatieonderdeel met de naam GroupM Nexus. Veel van deze experts vielen hiervoor onder Greenhouse. Binnen GroupM blijft het merk Greenhouse wel in kleinere vorm als vierde bureaumerk bestaan dat zich richt op ‘groeimerken van morgen’.

Verder lanceert GroupM ook het label StudioM, waarin de creatie-afdelingen worden samengebracht. Hierin worden labels als de Motion Content Group en We Are Blossem onderbracht, aangevuld met een team dat assets maakt voor kanaaloptimalisatie. We Are Blossom was naast Greenhouse nog het enige label dat was overgebleven uit de overname van Blue Mango in 2015. De namen Fresh Fruit Digital, LemonPI en PubNx en Bannerconnect sneuvelden al eerder.

Het doel van GroupM Nexus is om alle digitale expertise binnen GroupM onder een dak te bundelen. Het gaat om kennis op het gebied van media, data, productontwikkeling en innovatie. De experts binnen GroupM Nexus zullen net als voorheen hun werkzaamheden via de nu vier GroupM-bureaus naar klanten brengen: Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom en Greenhouse.

GroupM Nexus wordt geleid door Gaby Bruggink (COO GroupM) en Guus Beekmans (CDO GroupM)

Hoewel Nexus een internationaal label is van GroupM is het besluit voor de bundeling lokaal genomen, zegt ceo Maiko Valentijn. 'Greenhouse was de naam van het Eindhoven-deel, maar ook een label naar klanten. En we hadden nog andere sublabels, zelfs wij vonden het soms nog moeilijk uit te leggen. Nu houden we vier sterke voordeuren over. De experts komen samen in Nexus en StudioM. Door een sterker collectief bieden we ook nog een veel interessanter groeipad voor onze talenten die een carrière in media ambiëren. En worden we makkelijker vindbaar voor internationaal talent.'

Bij StudioM werken in totaal 120 creatieven. De unit wordt geleid door Arjan Krook en Dirk Ottenheijm. Bij de nieuwe organisatie blijven alle arbeidsplaatsen intact. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie