Overslaan en naar de inhoud gaan

Google lanceert YouTube Works Awards in Nederland

Tijdens de nieuwe awardshow in samenwerking met bvA en Adformatie worden de innovatiefste en effectiefste YouTube-campagnes bekroond.
YouTube Works Awards
YouTube Works Awards

YouTube reikt op 30 juni tijdens de YouTube Works Awards prijzen uit aan de beste Nederlandse YouTube-campagnes. Het videoplatform wil laten zien dat creativiteit, vernieuwing en effectiviteit hand in hand gaan. Adformatie en bvA hebben zich aangesloten als partner. Directeur Henriette van Swinderen van bvA leidt de jury die bestaat uit een breed palet van experts vanuit merken, mediabedrijven en bureaus.

related partner content for mobile comes here

Henriette van Swinderen: ‘Wij zien al jaren dat video een steeds belangrijker instrument wordt. Samen met een jury van topmakers- en merken gaan we op zoek naar de allerbeste voorbeelden zodat we ook op dit gebied als branche de lat hoog leggen.’

De awardshow bestaat al in landen als de Verenigde Staten, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Maleisië en India. Nederlandse makers, bureaus en merken kunnen vanaf 11 maart hun creatieve YouTube-campagnes gratis inzenden. Er zijn zes categorieën:

  • Meeting the Moment: de campagne die het meest effectief heeft ingespeeld op de gebeurtenissen in 2020
  • Creative Innovation: de campagne met de beste creatieve executie op een digitaal platform dat heeft geleid tot business resultaat.
  • Media Innovation: de campagne met de beste mediastrategie die heeft geleid tot business resultaat.
  • The Underdog: de campagne die tegen de verwachting in een grote impact creëerde
  • Action Driver: de campagne die het best illustreert hoe YouTube is ingezet om consumenten op beslismomenten in actie te brengen
  • Brands As Creators: de campagne die merken als creators laat zien, waarbij YouTue-formats worden gebruikt om communities te laten groeien en wordt ingespeeld op consumententrends

Uiteindelijk wordt de Grand Prix uitgereikt aan de meest creatieve, innovatieve en datagedreven campagne met duidelijke businessresultaten.

Inzenden kan tot en met 16 april.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Steven Pieneman

Volgens mij hebben de NL uitgeverijen al jaren flink te lijden onder de aanwezigheid van Google en Facebook. Deze award show is niks meer of minder dan een reclamevehicle voor YouTube campagnes. Zou een goede video campagne niet platformonafhankelijk moeten zijn....?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in