YouTube reikt op 30 juni tijdens de YouTube Works Awards prijzen uit aan de beste Nederlandse YouTube-campagnes. Het videoplatform wil laten zien dat creativiteit, vernieuwing en effectiviteit hand in hand gaan. Adformatie en bvA hebben zich aangesloten als partner. Directeur Henriette van Swinderen van bvA leidt de jury die bestaat uit een breed palet van experts vanuit merken, mediabedrijven en bureaus.
Henriette van Swinderen: ‘Wij zien al jaren dat video een steeds belangrijker instrument wordt. Samen met een jury van topmakers- en merken gaan we op zoek naar de allerbeste voorbeelden zodat we ook op dit gebied als branche de lat hoog leggen.’
De awardshow bestaat al in landen als de Verenigde Staten, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Maleisië en India. Nederlandse makers, bureaus en merken kunnen vanaf 11 maart hun creatieve YouTube-campagnes gratis inzenden. Er zijn zes categorieën:
- Meeting the Moment: de campagne die het meest effectief heeft ingespeeld op de gebeurtenissen in 2020
- Creative Innovation: de campagne met de beste creatieve executie op een digitaal platform dat heeft geleid tot business resultaat.
- Media Innovation: de campagne met de beste mediastrategie die heeft geleid tot business resultaat.
- The Underdog: de campagne die tegen de verwachting in een grote impact creëerde
- Action Driver: de campagne die het best illustreert hoe YouTube is ingezet om consumenten op beslismomenten in actie te brengen
- Brands As Creators: de campagne die merken als creators laat zien, waarbij YouTue-formats worden gebruikt om communities te laten groeien en wordt ingespeeld op consumententrends
Uiteindelijk wordt de Grand Prix uitgereikt aan de meest creatieve, innovatieve en datagedreven campagne met duidelijke businessresultaten.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!