Goed ‘marcomdesign-jaar’ ADCN - de winnaars op een rijtje

G-Star en Borstlap pakken goud met Raw For the Oceans

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met zes bronzen, twee zilveren en een gouden bekroning hebben de marketingdesign-bureaus een goed ADCN-jaar achter de rug. Op 7 april werden prijzen uitgereikt door de Art Directors voor het creatief meest aansprekende werk. Een echte over all winnaar - anders dan Christian Borstlap misschien - is er niet, ook de &;Vermeldingen&; voor bijzonder werk zijn verdeeld over een heel scala merken en hun bureaus.

Zelfs de digital designers, die in toenemende mate tot het wat meer klassieke design metier van product, packaging en corporate design worden gerekend en er in werkelijkheid ook steeds meer integraal onderdeel van uitmaken, scoorden bovengemiddeld goed met twee gouden en drie bronzen bekroningen. Dat design evengoed wél een belangrijk deel van de aandacht op zich vestigde kwam vooral op het conto van het multi-diciplinaire team achter G-Star’s Raw for the Oceans; het project wat samen met Bionic Barn van Pharell werd opgezet om uit plastic soup weer grondstof te maken. Samen met Christian Borstlap van Part of a Bigger Plan, FHV BBDO en uiteraard het grote G-Star marketingteam onder leiding van Thecla Schaeffer werd een campagne uitgedacht die na Cannes 2014 nu ook in eigen land met de grote prijzen aan de haal ging.

 

Product & Packaging Design

Gouden Bekroning
RAW for the Oceans - G-STAR RAW / FHV BBDO / Part Of A Bigger Plan - G-STAR RAW

Bronzen Bekroning
BierTrommel – Selmore – Bavaria
Yoni – Thonik - Yoni
Een ode aan bier – VBAT - Heineken Brouwerijen / Brand Bier

Vermelding      
American BBQ Sauces – DreamCatch - Remia
Porcospino – PROUDdesign - the house of PROUD
Melkunie – PROUDdesign - Arla Foods bv
Zzip - SuperRebel.com - Zzip AG
Liquors Limited edition 2014 - Iconic design - Vineyard Aandebreedebeek

                                                              

Brand / Communication Design

Zilveren Bekroning
Innocent Targets - "Boonstra and Associates (Mr. Boonstra)" - The Coalition To Stop Gun Violence
Frascati Issues - De Designpolitie - Frascati Theater

Bronzen Bekroning
What Design Can Do! 2014 - De Designpolitie - What Design Can Do
Nationale Opera & Ballet - Lesley Moore - Nationale Opera & Ballet
Mauritshuis - Studio Dumbar - Mauritshuis

Vermelding
Ziekmakers zie je niet – Lemz – Voedingscentrum
Logo Nationaal Militair Museum – Fabrique - Nationaal Militair Museum
Een betere wereld voor onze kinderen               - JWT Amsterdam – ING
Elementaire Deeltjes - Michel van Duyvenbode en Tomas Rouw - Amsterdam University Press
Heer Zadel - Design op Zolder - Heer Zadel
Coffeecompany Rebranding - The Garnison Group – Coffeecompany
Comedy Central  - Comedy Central Creative Department Amsterdam - Comedy Central
Meals That Get You Laid - "That Get You Laid Publishing (Jaap Vliegenthart Fotografie) - "That Get You Laid Publishing"

Op de site van Adformatie vindt u

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie