Fanta past zijn visuele identiteit aan aan de jonge doelgroep. Het vernieuwde logo en de fles moeten voor meer relevantie bij tieners zorgen en meer opvallen in het schap. Dit is het nieuwe logo in volle glorie:
Verborgen smiley
De nieuwe visuele identiteit werd eerst uit papier geknipt. ‘Het logo is met de hand uitgesneden en vervolgens gedigitaliseerd’, licht Gijs Brons, brandmanager Fanta bij Coca-Cola Nederland toe. ‘Dat authentieke, handgemaakte zie je echt nog terug. Ook hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.’
Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta een smiley verwerkt.
Spiraalvormige fles
Ook de verpakking heeft een flinke verandering ondergaan. De flessen 2 liter, 1,5 liter, 1 liter, 500ml en 330ml zijn allemaal spiraalvormig geworden. De spiraalvorm geeft volgens Fanta het gevoel dat je de fruitsmaken van Fanta echt uit de fles kan knijpen. Met de vernieuwde fles wordt naar eigen zeggen het fruitige, leuke en levendige karakter van Fanta benadrukt. De vernieuwde visuele identiteit wordt ook doorgevoerd op de blikverpakking.
Fanta werd bedacht in Duitsland, in 1940. Vanwege de handelsboycot –waardoor er geen Coca-Cola siroop het land meer binnenkwam – bedacht de directeur van Coca-Cola Duitsland een nieuw drankje, met ingrediënten die lokaal voorhanden waren. Het drankje is na Coca-Cola het oudste drankje van The Coca-Cola Company.
Dit is het 'oude' logo:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!