Fanta en CS Digital Media laten campagnecreaties op locatie genereren met AI

Reizigers worden getransformeerd tot Beetlejuice-karakter.

Op metrostation Amsterdam Centraal (Noord/Zuidlijn) is deze week een campagne te zien van frisdrankmerk Fanta in samenwerking met CS Digital Media, waarbij gebruik is gemaakt van AI-technologie. Het gaat om een campagne voor de release van de nieuwe bioscoopfilm 'Beetlejuice Beetlejuice' van Warner Bros. Discovery. De uitingen worden ter plekke gecreëerd met behulp van kunstmatige intelligentie.

Bij de Fanta Halloween Beetlejuice-campagne kunnen reizigers voor een camera gaan staan waarna AI-technologie ervoor zorgt dat zij direct op een grote ledwall worden getransformeerd tot een gepersonaliseerd Beetlejuice-karakter. De uiting wordt binnen 30 seconden gemaakt, vertoond en verdwijnt dan weer voorgoed van het scherm. Met iedere nieuwe reiziger die voor de camera verschijnt, begint het proces weer van voor af aan.

AI-tool genereert creatie

In out-of-home wordt inmiddels vaker gebruikgemaakt van AI. Meestal beperkt zich dit tot data-analyse, targeting en contentcreatie voorafgaand aan een campagne, zodat het proces controleerbaar en beheersbaar blijft. Fanta heeft het aangedurfd om de controle over de creatie uit handen te geven en de AI-tool onder voorwaarden haar gang te laten gaan.

‘Als brand manager ben je gewend kritisch naar content te kijken en op elk detail te letten. Met real-time created AI-content gaat dat simpelweg niet, aangezien de content constant verandert en op het moment zelf wordt gegenereerd. Dit is even wennen, maar door de constante verandering blijft de content verrassend en aansprekend voor de consument', zegt Anouk van Huissteden, brand manager The Coca-Cola Company.

Mark Veenman, coo CS Digital Media: ‘Deze campagne laat een revolutionaire inzet van AI-technologie in out-of-home zien. Het resultaat is vernieuwend en verrassend en op deze wijze nog niet eerder toegepast. Uiteraard kan CS Digital Media dit niet doen zonder een adverteerder die het aandurft om de controle over een reclamecampagne los te laten. Met Fanta in samenwerking met EssenceMediacom vonden we bij deze aanpak een goede partner.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie