Etos komt met thee

'Thee gaat goed samen met een natuurlijke, gezonde lifestyle en thuishoort in een wellness-assortiment'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Drogisterijketen Etos introduceert een assortiment thee van eigen merk. Etos zoekt naar categorieën die het hele assortiment naar een hoger niveau tillen en de categorie thee ‘past helemaal bij de behoeften van de moderne consument; een hoogwaardig product dat goed samengaat met een natuurlijke, gezonde lifestyle en thuishoort in een wellness-assortiment’, aldus designbureau Millford dat voor Etos de verpakkingen van het assortiment thee mocht ontwikkelen.


Icoon
In de briefing stond onder meer dat iedere variant duidelijk zijn eigen functie, smaak of ‘mood’ moest opspelen. Het assortiment moest één familie vormen en de verpakking moest er dusdanig aantrekkelijk uitzien dat je het als cadeau zou kunnen weggeven. Millford: ‘Ons antwoord is een assortiment dat wordt gekenmerkt door een karakteristieke fysieke verpakking die afstand neemt van een standaard theedoosje. Bovendien creëerden we een eigen designtaal, uniek voor Etos-thee. Iedere variant heeft zijn eigen icoon in de vorm van een venster aan de voorzijde van de verpakking. De naamgeving in het venster en de vorm van het icoon dragen bij aan het verhaal dat hoort bij de desbetreffende theevariant. Aan alle zijden van de verpakking, ook aan de binnenzijde, wordt de consument verrast door het design en zijn kleurrijkheid. Je voelt aan alles dat er aandacht aan is besteed en het inspireert je om ook even aandacht aan jezelf te schenken met een heerlijk kopje Etos thee.’


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie