Overslaan en naar de inhoud gaan

Erik-jan van den Berg (OOHA Media): 'Programmatic nu mogelijk op bijna alle digitale schermen'

OOHA Media is dit jaar de beste in de categorie Out-Of-Home van het Media Report. Vier vragen aan algemeen directeur Erik-jan van den Berg.
Erik-Jan vd Berg
Erik-Jan vd Berg

Hoe heb je 2020 beleefd en wat viel je daarbij op in de mediabranche?

2020 was een bijzonder én uitdagend jaar, ook voor OOHA Media. Wij hadden een goede start en keken vol vertrouwen naar de rest van het jaar, totdat het covid19-virus ook Nederland bereikte. Veel adverteerders schrapten direct hun campagnes en vrijwel alle budgetten werden bevroren. Door snel te schakelen en in gesprek te blijven met adverteerders en mediabureaus heeft de mediabranche laten zien een flinke tegenslag te kunnen hebben.

Wat gaat er goed in de branche en wat kan er beter?

Ik vond het erg mooi om te zien dat ook andere media-exploitanten ondanks deze lastige tijden wel (kostbare) ruimte beschikbaar stelden om goede initiatieven te ondersteunen. Sommige initiatieven werden zeer breed gedragen en waren op meerdere mediumtypen groots te zien of te horen. 

Welke ontwikkelingen zie je specifiek in de out-of-homebranche?

Door de digitalisering zag je ook dit jaar een grote diversiteit aan adverteerders. De verdere ontwikkeling van programmatic buying - de mogelijkheid tot flexibel inkopen van reclame op digitale schermen - kan hier niet los van worden gezien. Deze manier van inkopen bieden wij al vijf jaar lang aan en ieder jaar nemen de bestedingen weer toe. Bijna alle digitale schermen in Nederland zijn nu beschikbaar voor programmatic buying, dus deze manier van inkopen zal zeker groeien.

Wat zegt de hoge positie van OOHA Media in het Media Report jou?

Het is mooie erkenning voor iedereen die betrokken is bij OOHA Media. Ons team is iedere dag keihard bezig om onze partners (adverteerders en mediabureaus) een goede en snelle service te bieden. Met als beloning dus deze prachtige eerste plek binnen de categorie out of home. Wij zijn al onze partners (én natuurlijk alle stemmers) zeer dankbaar voor deze beloning van hard werken. Deze eerste plaats stimuleert ons om nóg harder te werken en volgend jaar weer de hoogst mogelijke positie te bereiken.

Out of Home – waardering alle respondenten 

1 (7)OOHA Media (56,8)
2 (-)Ocean Nederland (56,4)
3 (-)blowUP media (54,2)
4 (1)Exterion Media (50,8)
5 (2)CS Digital Media (49,6)
6 (4)JCDecaux Nederland (33,2)
7 (5)Clear Channel Nederland (28,7)
8 (3)Hillenaar Outdoor (28,5)
9 (-)Centercom (27,4)

related partner content for mobile comes here

Zie ook Qmusic en De Media Maatschap op 1 in Media Report 2020

En: Rob Beijersbergen van nummer 1 Qmusic: 'Positiviteit gaat nog meer terrein winnen'

Willem Jan Nouwens (De Media Maatschap): 'De menselijke factor wordt wel eens vergeten'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in