De Efteling ziet de customer journey als basis voor de omnichannel-strategie. Gastbeleving staat centraal, aldus het pretpark. De online beleving van de bezoeker moet daarop aansluiten. Volgens de Efteling moet de online beleving daar starten, waar de gast dat wil.
Het platform wordt gebouwd door Lukkien, in samenwerking met Red Hot Minute. Sitecore is het platform waarmee gewerkt wordt om dit doel te realiseren.
‘Met het nieuwe platform versterkt de Efteling de band tussen het digitale en fysieke bezoek, wat het plezier voor onze gasten voor, na en tijdens hun bezoek verhoogt’, zegt Mijke Broeders, manager Digitale Strategie bij de Efteling. ‘Wij willen ook langs de digitale weg onze gasten centraal stellen en hen de diensten kunnen bieden, die zij op basis van hun profiel verwachten. Met het nieuwe platform verrijken we zo niet alleen de customer experience, maar verhogen we ook de marketingefficiëntie. Hierdoor zijn we in staat om veel gepersonaliseerder te werk te gaan en onze gasten op een relevante manier te verrassen, zodat we de conversie van anonieme websitebezoeker naar bezoekende gast vergroten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!