Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers: NPO Radio 2 is de grootste zender, NPO Radio 1 en 5 groeien

NPO Radio 2 is wederom de grootste zender en heeft het marktleiderschap in handen in 10+ en 25-67. Ook NPO Radio 1 en NPO Radio 5 groeien.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

NPO Radio 2
NPO Radio 2 is de grootste zender
NPO Radio 2
NPO Radio 2 is de grootste zender

NPO Radio 2 marktleider op 10+ en 25-67 jaar

NPO Radio 2 staat bovenaan de lijst met een marktaandeel van 12,3% in 10+. Ook in de doelgroep 25-67 staat de zender met een aandeel van 14,1% aan de top.   

Marktaandeel Doelgroep 10+
NPO Radio 2 marktleider Luistercijfers februari - maart 2022

NPO Radio 5 groeit fors in doelgroep 55+

NPO Radio 5 blijft populair en stijgt in de kerndoelgroep 55+ naar 12,9% aandeel ten opzichte van 12,5% in de vorige meetperiode. Ten opzichte van een jaar eerder is de zender in deze doelgroep gigantisch gegroeid, van 10,9% naar 12,9%, een groei van maar liefst twee procent. Ook in 10+ behoort de zender tot de stijgers en groeit naar een marktaandeel van 6,5% naar 6,6%.

NPO Radio 1 noteert ruime winst

Net als NPO Radio 5 laat ook NPO Radio 1 mooie cijfers zien. In de doelgroep 10+ groeit de zender van 8,1% naar 8,4% mogelijk door de Olympische Winterspelen en de gemeenteraadsverkiezingen. Ook in de kerndoelgroep 46-67 noteert de zender een forse stijging van 8,1% naar 8,7% ten opzichte van de vorige meetperiode.

NPO Radio 4 blijft deze meetperiode stabiel en NPO 3FM laat in de doelgroep 10+ een lichte daling zien.

Groot bereik tijdens de Tour de France en EK Vrouwenvoetbal

In dit nu al schitterende voorjaar kijken wij ook uit naar een prachtige zomer vol sportevenementen. Op 1 juli start de Tour de France en brengt NPO Radio 1 als enige radiozender uitgebreid live verslag van alle etappes. Van 6 t/m 31 juli volgen we onze Oranjeleeuwinnen op de voet tijdens het EK Vrouwenvoetbal in Engeland. Wist je dat 25% van de NPO Radio 1-luisteraars deze zender spontaan associeert met sport? Een echte sportzender dus! Wil jij sportfans bereiken? Zorg dan dat je erbij bent met je merk.

Ster Webinar: De impact van radio, meld je gratis aan

Ben je nieuwsgierig naar meer radio-inzichten en wil je weten wat de impact van radio voor jouw merk kan betekenen? Kijk dan mee naar ons gratis webinar op donderdag 12 mei om 12.00 uur.

NPO Radio 2-DJ Wouter van der Goes brengt je samen met onze accountmanager Remco Verweij, research consultant Eva Peer en gastspreker Nicolas van Bekkum, CCO van Farmcamps in een uur op de hoogte welke doelstellingen je met radioreclame kunt behalen. Ook  geven ze aan de hand van een praktijkvoorbeeld tips en tricks hoe je jouw campagne meetbaar kan maken met de handige onderzoekstool de Ster Radiometer. Interesse? Meld je hier aan.

Is jouw merk klaar voor het grote publiek op radio?

Veel kansen dus voor jouw merk om kennis te maken met radioreclame en aankomende maanden miljoenen luisteraars te bereiken. Wil je meer informatie over de inzet van een radiocampagne rondom aankomende grootse sportevenementen of andere NPO-programma’s? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in