Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog: Fritsie genomineerd voor een Gouden Loeki

De commercial 'Fritsie' van de Staatsloterij is genomineerd voor een Ster Gouden Loeki!
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Fritsie, de hoofdrol in de commercial van de Staatsloterij
Fritsie, de hoofdrol in de commercial van de Staatsloterij

De Oudejaarstrekking-campagne van de Staatsloterij is de laatste jaren een echte december-traditie geworden. Na hondje Frekkel (2018), egeltje Freddie (2019) en katje Frummel (2020) was de grote vraag natuurlijk: wie wordt de hoofdrolspeler in de campagne van dit jaar?

Fritsie

Fritsie is een houten koekoeksvogeltje dat in een klok woont. Op een dag merkt zijn baasje dat Fritsie ongelukkig is. Zijn baasje wil graag helpen, maar hoe? Hij schakelt de hulp in van een klokkenmaker, meubelmaker en zelfs een dierenarts, maar niemand kan hem helpen. Uiteindelijk belandt onze man met zijn klokje in een koffietentje waar Fritsie per toeval een zeer charmante koekoeksklok-vogel ontmoet. Fritsie leeft op en het wordt nog mooier als de serveerster de klok aan het baasje van Fritsie geeft. Als dank laat hij op zijn beurt zijn Oudejaarslot achter voor de serveerster.

Deel je geluk

‘Geluk is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt’. Het is een bekende spreuk dat op menig tegeltje staat. Vanuit deze gedachte werd een nieuwe invulling gegeven aan ’30 miljoen is de op één na mooiste prijs’, de gedachte achter de Oudejaarscampagnes van de laatste jaren.

Een andere draai

Na drie jaar lang de hoofdrol te geven aan echte dieren, wilde Staatsloterij dit jaar een vernieuwende stap maken. De keuze viel op een houten vogeltje dat door animatie een vleugje magie kreeg. Ook qua muziek werd een andere weg ingeslagen. Speciaal voor deze reclame maakten de Nederlandse topband HAEVN en wereldster Birdy het nummer Open Hearts. Een unieke samenwerking die werkte als versterker van de Deel je geluk-boodschap. Binnen 3 weken scoorde de track ruim 500.000 streams op Spotify.

Stem op Fritsie

Ben jij ook koekoek van onze Fritsie? Help hem dan aan een Gouden Loeki en stem! Dat zou Fritsie nóg gelukkiger maken.

Stemmen op Fritsie kan tot 20 februari via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 25 februari bekend gemaakt om 21:30 uur tijdens een feestelijke uitzending op NPO 1.

Deze blog is geschreven door de Staatsloterij en TBWA\NEBOKO

Heb jij al gestemd?

Tot en met 20 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 25 februari bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep MAX om 21:30 uur op NPO 1.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in