Ecuador verklaart oliegigant Chevron de pr-oorlog

Land is een campagne gestart van 6,4 miljoen dollar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ecuador zet pr als wapen in tijdens een langdurige juridische strijd tegen oliegigant Chevron over vervuiling van de Amazone.

Het land is een campagne gestart van 6,4 miljoen dollar en heeft het Amerikaanse pr-bureau MCSquared ingehuurd, aldus A. President Rafael Correa leit via Twitter weten dat MCSquared en anderen ‘niet werden ingehuurd om het imago van de president te verbeteren, maar om het land te verdedigen tegen Chevron’.

Maandelijks 30 mille aan advertenties

MCSquared werkt op zijn beurt voor het pr-offensief tegen Chevron samen met FitzGibbon Media, dat maandelijks voor 30 duizend dollar aan advertenties plaatst om ‘het Amerikaanse publiek over de verantwoordelijkheden van Chevron te informeren, zodat het publieke belang van Ecuador worden gediend’.

Demonstranten blijken ingehuurde acteurs

Het werk van MCSquared voor Ecuador kwam aan het licht na een protest tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Chevron. De demonstranten zouden inheemse bewoners zijn van de Amazone in Ecuador, het gebied waarover de juridische strijd handelt. Volgens Bloomberg BusinessWeek ging het echter om , die 85 dollar per persson kregen uitbetaald. McSquared ontkende tegenover dat het achter deze actie zat.

Zo goed als je klant

Chevron heeft inmiddels aangegeven zich allerminst druk te maken over de campagne van Ecuador. Je kunt de beste pr-bedrijven ter wereld inhuren, liet het in een email aan de Amerikaanse media weten, maar die kunnen het gedrag van een overheid niet veranderen. ‘Zoals ze in de bureauwereld zeggen:  je bent zo goed als je klant’, aldus Chevron.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie